הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן מזהיר שפוטין הולך לגרום ל"ארמגדון"
הנשיא האמריקאי אמר כי מקבילו הרוסי "לא צוחק" עם האיומים שלו להשתמש בנשק גרעיני, מה שעלול להביא לחורבן נרחב

הנשיא ג'ו ביידן אמר כי מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, "לא צוחק" כאשר הוא מאיים להסלים את המלחמה עם אוקראינה באמצעות נשק גרעיני, והזהיר כי מהלך כזה עלול לגרום ל"ארמגדון".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הוא לא צוחק כשהוא מדבר על שימוש פוטנציאלי בנשק גרעיני טקטי או נשק ביולוגי כימי, כי הצבא שלו, אפשר לומר, באופן משמעותי לא מתפקד", אמר הנשיא במהלך אירוע לגיוס כספים למפלגה הדמוקרטית. "אני לא חושב שיש אפשרות כזו, להשתמש בנשק גרעיני ולא לסיים בארמגדון".

לדעתו של ביידן, הרטוריקה של פוטין מעמידה את העולם בסיכון הגבוה ביותר להשמדה גרעינית מאז משבר הטילים בקובה משנת 1962, תקופה מתוחה מאוד בין ברית המועצות לארצות הברית שהגיעה לשיא כאשר התגלה כי הסובייטים פרסו בחשאי נשק גרעיני במדינת האי.

מנגד, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן גינה את "הדיבורים הרופפים והקשקושים הגרעיניים של פוטין", במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן שנערכה בשבוע שעבר, תוך שהוא הזהיר שממשל ביידן ינקוט פעולות "החלטיות" אם רוסיה "תלך בדרך האפלה הזו".

פוטין הזהיר פעם אחר פעם כי הצבא הרוסי ישתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו" באוקראינה, כדי "להגן על רוסיה ועל עמנו". באחת מהפעמים, הוא התעקש כי האיומים שלו הם "לא בלוף".

החששות הללו גברו מוקדם יותר השבוע כאשר סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה רכבת עמוסה בציוד צבאי רוסי עושה את דרכה לאוקראינה.

קצין CIA לשעבר ומדען מדינה, מתיו קרוניג, אמר בעבר ל'ניוזוויק' כי הוא חושב ש"סביר יותר" שפוטין לא ישתמש בנשק גרעיני, אבל "יש סיכון ממשי שהוא עלול" לעשות זאת בהתחשב בכישלונות האחרונים של רוסיה במלחמה.

"אני לא חושב שזו החלטה קלה עבור פוטין. אני חושב שהוא על הגדר. אני חושב שמצד אחד הוא מודאג ששימוש בנשק גרעיני עלול להוביל לתגובה גדולה של ארה"ב ושל נאט"ו, והוא מעדיף להימנע ממנה. מצד שני, הוא מפסיד במלחמה החשובה הזו בשבילו".

 

29% לא
71% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE