הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכבוד חודש המודעות לסרטן השד: כל מה שצריך לדעת על גילוי מוקדם
מי מעניק את ההפניה לבדיקה? כיצד מתבצע גילוי מוקדם ומעקב? מתי חשוב ללכת להיבדק? ריכזנו עבורכם את כל התשובות לשאלות הכי חשובות

ראשית, מתי חשוב ללכת להיבדק? ההמלצה הגורפת היא להתחיל להיבדק אצל כירורג שד בגיל שלושים, בדגש על נשים השייכות לקבוצת סיכון (מי שחלתה בעבר, נשים שטופלו בעבר בטיפולי קרינה, עבר משפחתי וכדומה). יש להתייעץ עם רופא לגבי שגרת בדיקות רלוונטית. וכמובן, במידה ואת מרגישה שינוי כלשהו בשד, בלי קשר לגילך, למצבך הרפואי או להיסטוריה הרפואית שלך.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למי פונות?

לכירורג שד על מנת לבצע תשאול ראשוני הכולל מידע על מחלות רקע, מקרי סרטן במשפחה, טיפולי הפריה, רקע גנטי ועוד. בנוסף, הרופא מבצע בדיקה ידנית ועל סמך התשאול והבדיקה הידנית הוא עושה הערכת סיכון ומנחה לגבי ההמשך. כלומר, באיזו תכיפות יש לבוא בעתיד והאם יש צורך בבדיקת הדמיה נוספות ובאיזו תדירות.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

הבדיקה מתבצעת כשהאישה שוכבת או יושבת והרופא ממשש את אזור החזה ובתי השחי, בהמשך לתשאול על רקע רפואי אישי ומשפחתי שהוא עושה.

באיזה מצב שולחים להמשך בדיקות ואילו?

כאשר יש ממצא חשוד שהאישה או הרופא חשו בו.

כאשר מדובר באישה מקבוצת סיכון - אולטרסאונד או ממוגרפיה. 

כאשר אישה בגיל בדיקות הסקר.

מה עושים באולטרסאונד שד?

אולטרסאונד היא בדיקה שעובדת על גלי קול כך שהיא ללה קרינה. הטכנאית עוברת עם מתמר על אזור השד ומדפיסה את התמונה המתקבלת. נשים צעירות, נשלחות בדרך כלל לבדיקה כשיש חשד לממצא. נשים מבוגרות נשלחות אליה לעיתים להשלמת בדיקת ממוגרפיה.

לסיכום, התוצאות בדרך כלל מגיעות מרופא המשפחה או מכירורג שד אשר יזמנו אותך לפגישה וימסרו את המידע פנים מול פנים. חשוב מאוד שתקחי אחריות על התהליך ותעקבי אחר קבלת הממצאים, וטיפול המשכי במידה שנדרש כזה.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE