הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ון בולטון: אם פוטין ישתמש בנשק גרעיני - הוא למעשה יחתום על מכתב התאבדות
היועץ לביטחון לאומי הזכיר את החיסול של מפקד כוח קודס האיראני לפני כשנתיים, ואמר: "זה מה שקורה שמאיימים על ארה"ב"

היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, אמר ביום שלישי כי ארצות הברית תוכל להתנקש בחייו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - רק אם הוא יתקוף את אוקראינה עם נשק גרעיני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

"אנחנו צריכים להיות ברורים, אם פוטין יחליט על שימוש בנשק גרעיני טקטי, הוא למעשה יחתום על מכתב התאבדות", אמר בולטון בראיון לתחנת הרדיו הבריטית LBC. "אני חושב שזה מה שצריך כדי להרתיע אותו אם הוא יגיע לנסיבות קיצוניות".

מנחה התוכנית שאל את היועץ לשעבר אם הוא מתכוון להתנקשות כאשר הוא טוען ל"מכתב התאבדות".

"אנחנו לא יכולים לאפשר שימוש בנשק גרעיני באוקראינה או בכל מקום אחר מטרוריסטים כמו איראן או קוריאה הצפונית, כמו גם מרוסיה או סין, מבלי שהאדם שהיה אחראי להחלטה הזו יישא באחריות", הגיב בולטון, ואז הוסיף שהוא מאמין שלארה"ב יש את היכולת להרוג את המנהיג הרוסי.

"ואני חושב שהוא יודע את זה", המשיך. "אתה יכול לשאול את קאסם סולימאני באיראן מה קורה כשאנחנו מחליטים שמישהו מהווה איום על ארצות הברית", אמר בולטון, בעודו מתייחס לגנרל האיראני הבכיר, מפקד כוח קודס, שחוסל בעיראק בהוראתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ.

בולטון, אשר שימש גם כשגריר ארה"ב באו"ם בתקופת ממשל ג'ורג' בוש, אמר שאם הסיטואציה שהוא מתאר אכן תתרחש, ההתנקשות בחייו של פוטין "לא בהכרח תתרחש למחרת" אחרי השימוש בגרעין.

עם זאת, וושינגטון תהיה חייבת "להבהיר לפוטין שזו אינה החלטה חופשית מצידו. אנחנו יודעים מי יהיה אחראי לשימוש בנשק גרעיני, יודעים שזה הוא והוא יישא באחריות".

בולטון המשיך ותיאר את הביצועים של הצבא הרוסי בשדה הקרב באוקראינה כ"חלשים בצורה יוצאת דופן".

לבסוף אמר: "זה לא הזמן לסגת. זה לא הזמן לדבר על משא ומתן עם פוטין. הקשיים הפוליטיים הפנימיים שלו עולים. בסופו של דבר, אני לא רואה איך המערב יכול להתמודד עם ממשלת פוטין כאשר המלחמה הזאת תסתיים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE