הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה מוכנה לדון עם המערב על סיום המלחמה - אך ביידן אומר שאין לו שום כוונה להיפגש עם פוטין
מוסקבה אמרה שהיא פתוחה לשיחות על מו"מ וכי הנשיא יסכים להיפגש עם מקבילו האמריקאי בוועידה הבינלאומית בחודש הבא. אך ארה"ב מסרבת בתוקף לנהל כל שיח

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר ביום שלישי כי מוסקבה פתוחה לערוך שיחות עם המערב לגבי המלחמה באוקראינה, והוסיף שהנשיא ולדימיר פוטין לא יסרב לפגישה עם מקבילו האמריקאי ג'ו ביידן בפסגה שתיערך בחודש הבא. אלא שארצות הברית אומרת אחרת. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בראיון לטלוויזיה הממלכתית, לברוב אמר שרוסיה מוכנה לתקשר עם ארצות הברית או טורקיה על הדרכים לסיים את המלחמה, שנמשכת כבר כשמונה חודשים. עם זאת, הוא טען, הקרמלין עדיין לא קיבל שום הצעה רצינית למשא ומתן.

שר החוץ אמר כי גורמים רשמיים, כולל דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמרו שארצות הברית פתוחה לשיחות אך דווקא רוסיה היא זו שמסרבת. "זה שקר", אמר לברוב, "לא קיבלו הצעות רציניות ליצירת קשר".

דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, אמר שלוושינגטון יש "מעט מאוד אמון" בכך שרוסיה מציעה הצעה לגיטימית לשוחח, מכיוון שההערות של לברוב הגיעו שעות בודדות לאחר שטילים רוסים הרגו אזרחים באוקראינה. 

"אנחנו לא רואים בזה הצעה בונה ולגיטימית לעסוק בדיאלוג ובדיפלומטיה שהיא הכרחית לחלוטין כדי לראות את קץ המלחמה התוקפנית והאכזרית הזו", אמר פרייס, והוסיף כי השיחות לסיום המלחמה צריכות להתקיים בין קייב למוסקבה. 

 

שר החוץ הרוסי (צילום: Shutterstock)

 

"אם הרוסים רוצים לאותת שהם רציניים בדיאולוג ובדיפלומטיה… אולי הצעד הראשון יהיה לעצור את המתקפות האכזריות ולאחר מכן נראה אם זה לא יותר ממילים ריקות".

נוסף על כך, באמצע נובמבר תיערך באינדונזיה פסגה של פורום G20, המאגד את הכלכלות הגדולות בעולם. כאשר שני הנשיאים יהיו חלק מהאורחים, לברוב אמר כי פוטין לא יסרב להיפגש עם ביידן במהלך הוועידה אם יקבל הצעה כזו.

"אמרנו שוב ושוב שאף פעם לא נסרב לפגישות. אם תהיה הצעה, אז נשקול אותה", אמר. 

אלא שבאותו היום הנשיא האמריקאי אמר כי הוא לא מעוניין להיפגש עם מקבילו הרוסי, והסיבה היחידה שהוא יהיה מוכן לשוחח איתו תהיה שחרורה של שחקנית הכדורסל האמריקאית בריטני גרינר. "תראה, אין לי שום כוונה להיפגש איתו. אבל, למשל, אם הוא היה בא אלי ב-G20 ואומר, 'אני רוצה לדבר על השחרור של גרינר', הייתי נפגש איתו", אמר הנשיא בראיון לרשת CNN.

הנשיא הדגיש כי הוא לא ינסה לנהל משא ומתן עם פוטין על סיום הפלישה לאוקראינה: "שום דבר על אוקראינה בלי אוקראינה", אמר ביידן.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE