הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חווים כאבי ברכיים בעקבות רכיבה על אופניים? כך תעלימו אותם
רכיבה על אופניים הוא אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר, עם זאת, למעלה משלושים אחוזים מהרוכבים מתלוננים על כאבי ברכיים. מדוע זה קורה, וכיצד ניתן להיפטר מהם? הנה כל המידע

בשונה מסוגי ספורט אחרים, בזמן רכיבה אנו לא נושאים את משקל גופנו, מה שמפחית משמעותית את העומס המופעל על המפרק. עם זאת, מחקרים מראים כי רוכבי אופניים (30%) רבים מדווחים על כאבי ברכיים בזמן רכיבה או אחריה. הסיבה? האופי החוזרני של פעולת הדיווש הממושכת מביא לעלייה בשכיחות הכאבים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עם זאת, חשוב לדעת כי מקור הכאבים שונה. בזמן רכיבה העומס המופעל על המפרק פועל בעיקר על רקמת החיבור בקדמת הברך או מפרק הפיקה - ומסיבה זו רוב כאבי הברכיים בקרב רוכבים מתרכזים בחלקו הקדמי של המפרק.

הקשר בין זווית הכפיפה לבין העומס המופעל על הפיקה הביא עם השנים לסברה שהגורם העיקרי לכאבים בקרב הרוכבים הוא גובה לא מותאם של המושב, אך מחקרים שנערכו בנושא לא מצאו כי מדובר על גורם ממשי ואמיתי.

אם כך, מהו הגורם להופעת כאבי ברכיים בזמן רכיבה? ישנו גורם מרכזי אחד והוא ביצוע התנועה של המפרק הברך פנימה. רכיבה אינטנסיבית או ממושכת מביאה לכניסה מוגברת של הברך פנימה. כאשר הדבר מתבצע לאורך זמן הוא מביא לחלוקת עומס לא שווה על עצם הפיקה ולעלייה בשכיחות הכאבים.

איך אפשר להימנע מהכאב?

ההמלצה היא לבצע תרגילי חיזוק לשרירי מרחיקי הירך למניעת תנועה של הברך פנימה, זאת לצד תרגילי חיזוק לשריר הארבע-ראשי על מנת לייצב את עצם הפיקה. אם הכאב כבר קיים, מומלץ להפחית את העומס ברכיבה ובעיקר להימנע מרכיבה במצבי עייפות.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE