הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בריא וידידותי לסביבה: 7 שימושים שלא הכרתם לסודה לשתייה
לרבים מאיתנו יש במטבח סודה לשתייה, אך מסתבר שיש למוצר הפופולרי לא מעט שימושיים ואפילו מפתיעים. הנה רשימה קצרה של כמה טיפים יעילים, ירוקים, ובריאים שאפשר לעשות עם האבקה הלבנה

סודה לשתייה יכולה להיראות כאבקה לבנה תמימה למראה, אך למען האמת מדובר על אבקת פלא של ממש, אשר כוללת לא מעט שימושים ידידותיים לסביבה, מפתיעים ויעילים. הנה כמה מהם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריכוך קטניות

השריית קטניות עם מים וסודה לשתייה מרככת את הקטניות הקשות וגורמת להן להתבשל מהר יותר. הדבר היחיד שמומלץ לשים לב אליו הוא לא להוסיף יותר מדי סודה לשתייה, כי בכמות הגבוהה מ־1 כף שטוחה לליטר מים הקטניות עלולות לקבל טעם לוואי שמזכיר סבון.

עיכוב התפתחות חיידקים בפה

שטיפת הפה במי סודה לשתייה (מערבבים כפית סודה לשתייה בכוס מים) הינה תרופת סבתא ידועה נגד התפתחות חורים בשיניים. מחקר מצא כי הסודה עצמה הצליחה להעלות את רמות ה־pH של הרוק, מה שיצר סביבה לא אידיאלית לצמיחת חיידקים.

הלבנת שיניים

סודה לשתייה היא תרופה ביתית עתיקה להלבנת שיניים. עם זאת, חשוב מאוד לא להניח אותה ישירות על המברשת ולצחצח כי המרקם החולי שלה עלול לשחוק את האמייל של השיניים ולהזיק להן.

הקלת צרבת

רבים לא יודעים זאת, אך תרופות רבות ללא מרשם רופא להקלה על צרבת מבוססות על סודה לשתייה. אפשר לרכוש טבליות לעיסה מוכנות, אך ניתן להכין בקלות ובמהירות בבית את התרופה המושלמת -  חצי כפית סודה לשתייה מעורבבת ב־1/2 כוס מים. 

ניקוי עור הפנים

בזכות המרקם הגרגירי של הסודה לשתייה היא יכולה לשמש גם בתור פילינג המנקה את העור באופן יסודי ומותיר אותו רך ונקי. למעשה, היא מתאימה במיוחד לעור שמן. אז איך עושים זאת? מכינים תמיסה ביתית על ידי כפית אחת של סודה לשתייה וכף מים פושרים. מורחים על העור בתנועות עדינות, ושוטפים. 

ניקוי תנורים ומשטחים

ערבוב של סודה לשתייה עם חומץ יוצר תרכובת הנקראת "חומצה פחמנית", שהיא מרכיב נפוץ במיוחד במוצרי ניקוי רבים. תגובה זו יוצרת תסיסה שיכולה לסייע בפירוק כתמים קשים. איך עושים זאת? מערבבים סודה לשתייה עם כמות שווה של חומץ. ברגע שהתערובת תוססת מניחים אותה על המשטח שרוצים לנקות בעזרת ספוג לכלים, משפשפים קלות ומשאירים כך למשך שעה. בסיום מנגבים במטלית עם מים.

הסרת חומרי הדברה מפירות וירקות

חומרי הדברה על ירקות ופירות הוא נושא שמטריד רבים, ובצדק. מחקרים רבים מצאו כי השריית פירות וירקות בתמיסה של סודה לשתייה ומים למשך רבע שעה הסירה כמעט את כל שאריות חומרי ההדברה. המינון הוא 50 גרם סודה לשתייה בליטר מים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE