הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש מצא קשר בין תחליפי סוכר לבעיות לב
רבים מאיתנו מנסים להימנע מסוכר ופעמים רבות התוצאה היא שימוש כמעט יומי בתחליפי סוכר שונים, אך מסתבר כי לא רק שהם לא בריאים במיוחד עבורנו, מחקר חדש הצליח למצוא קשר ישיר בין ממתיקים מלאכותיים לבין מחלות לב שונות

ההשפעות המזיקות של סוכר והקשר למחלות כרוניות אינו חדש. המודעות סביב הנושא רק הולכת וגוברת בשנים האחרונות, מה שמוביל חברות מזון רבות לעשות שימוש בממתיקים מלאכותיים במקום. אך השימוש בהם מסתבר לא רק שלא בריא יותר, אלא מסוכן לבריאות שלנו, כך מחקר חדש מוכיח בצורה חד משמעית. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחקר המדובר עקב אחר הקשר הישיר בין צריכה גבוהה של ממתיקים מלאכותיים לסיכון גבוה יותר לחלות במחלות לב וכלי דם. הממצאים מראים כי תוספי המזון מסוג זה, הנצרכים מדי יום אינם צריכים להיחשב כחלופה בריאה ובטוחה יותר לסוכר. למעלה מ-100 אלף מבוגרים לקחו חלק במחקר, והתוצאות לא איחרו להגיע.

המסר המרכזי אליו הגיעו החוקרים הוא כי ממתיקים מלאכותיים הם גורם סיכון מרכזי בסיכוי לחלות במחלות לב. את המחקר ערכו מומחים מאוניברסיטת סורבון בפריז, אשר בדקו את הצריכה של ממתיקים, כולל במשקאות, במוצרי חלב וממתיקים שולחניים, והשוו אותם לסיכון של גרימת מחלות לב וכלי לב. 

המשתתפים ציינו כל דבר שאכלו, כולל מותג חברת המזון, במשך יממה שלמה. כ-37 אחוזים מהם צרכו ממתיקים מלאכותיים. במשך תקופת מעקב של עשור, תועדו 1,502 אירועים לבביים, כולל התקפי לב, שבץ, מיני שבץ ואנגינה. במילים אחרות - צריכת ממתיקים מלאכותיים נקשרה לסיכון גבוה ב-9 אחוזים למחלות לב. כך נמצא כי צריכת הממתיקים המלאכותיים קשורה לסיכון גבוה ב-18 אחוזים למחלות לב וכלי דם.  

אז אילו תחליפי סוכר בריאים לנו?

סטיביה

מקורו בצמח שגדל בדרום אמריקה והוא מכיל ערך קלורי נמוך. לחומר הפעיל שלו, שמקנה לו את מתיקותו, קוראים "סטיביוזיד" וניתן למצוא אותו בשלל צורות כמו בתוך טיפות, אבקות וטבליות מתמוססות של סטיביה. כמו כן, שימוש בתחליף טבעי זה מומלץ לאנשים סוכרתיים בעיקר. 

דבש גולמי 

כדאי שתחליפו את הדבש התעשייתי בגרסה הגולמית שלו, שכוללת את אבות המזון הנחוצים שנמצאים בו בטרם הוצאו וסוננו בתהליכי עיבוד שונים. בין מרכיביו החיוניים של הדבש, המביאים למדד גליקמי נמוך ושנלחמים ברדיקלים חופשיים, ניתן למצוא נוגדי חמצון, ברזל, אבץ, אשלגן, סידן וויטמין B6.  

סוכר קוקוס

הסוכר המיוחד הזה מתקבל לאחר תהליך אידוי של נוזל שיוצא מעץ הקוקוס. הוא  נחשב לבריא יותר מסוכר לבן בזכות ערך תזונתי רב, הכולל מדד גליקמי נמוך ומינרלים כמו ברזל, אבץ, אשלגן, נוגדי חמצון, זרחן וויטמין B8 אשר עוזר לחילוף חומרים תקין של שומן ופחמימות. 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE