הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרבה יותר מתבלין: כל היתרונות של הציפורן
הוא מככב בתבשילים, מרקים ומאפים רבים, בעיקר מהמטבח ההודי, אך האם ידעתם כי מדובר על אחד התבלינים הכי בריאים לגופנו? הציפורן תורם לא רק לבריאות המוח, מערכת העיכול, והעצמות, אלא גם משפר את רמות הסוכר בדם. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים של התבלין המיוחד הזה

ציפורן משמש בעיקר כתבלין, אך בנוסף לכך הוא מהווה סופר פוד של ממש בעל סגולות רפואיות מפתיעות אשר רבים לא מכירים. בדיוק בשביל זה החלטנו לרכז עבורכם כמה מהיתרונות המרכזיים של הציפורן, אשר יגרמו לכם להכניס אותו כבר מהיום למטבח. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תרום לבריאות המוח

התבלין המיוחד מכיל כמות גבוהה של מנגן, החיוני לבריאות תקינה של הגוף. המנגן מעורב בתהליכים שונים ולפיכך חשוב לבריאות המוח, הזיכרון, העצמות, חילוף חומרים, מערכת החיסון ועוד.

עוזר להילחם בסרטן

תמצית ציפורן תורמת למותם של תאים סרטניים ומונעת התפתחות של גידולים סרטניים. מחקרים רבים הראו כי תמצית ציפורן עוזרת להילחם בסרטן הוושט ובסרטן צוואר הרחם.  

עוזר לתפקוד הכבד

חומצת ציפורן, השמן שמייצרים מפרחי הציפורן המיובשים, יכול לסייע בניקוי רעלים מהכבד, זאת על ידי שיפור של תפקוד הכבד וירידה של רמות הדלקת בגוף. כמו כן, נטילת חומצת ציפורן כתוסף תזונה, מפחיתה את רמות ה-GST, אנזים שאחראי לניקוי רעלים בכבד שהוא לרוב סימן של מחלת כבד.  

תורם לאיזון רמת הסוכר בדם

תבלין הציפורן יכול לעזור לאזן את רמת הסוכר בדם ולשלוט בעליות ברמת הסוכר בדם בקרב סוכרתיים. מחקרים הראו כי תמצית ציפורן יכולה לתרום לספיגת סוכר מהדם, כמו גם משפרת את הפרשת האינסולין ואת תפקוד התאים שמייצרים אינסולין. 

עשיר בנוגדי חמצון

הציפורן עשיר בנוגדי חמצון, אותם חומרים שנלחמים ברדיקלים חופשיים ובכך מגנים על הגוף מפני מחלות שונות. בנוסף לכך, נוגדי חמצון שומרים על תאי הגוף ותורמים להאטת תהליכי הזדקנות ובכך מהווים כחומר אנטי-אייג'ינג שגם יכולים למנוע מחלות זקנה.



5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE