הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מודאגים מהאינפלציה? יו"ר בית הנבחרים חושבת שלא צריך לדבר על הנושא
ננסי פלוסי הדמוקרטית הציעה שמועמדים ממפלגתה צריכים לדבר על נושאים אחרים מלבד הכלכלה, זאת כדי "לעורר השראה" בקרב המצביעים שייצאו להצביע

בחירות אמצע הקדנציה ייערכו בעוד כשבועיים, כאשר נושא האינפלציה הוא בין הנושאים העיקריים שמעסיקים את הבוחרים. אך יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אומרת כי המפלגה הדמוקרטית צריכה להפסיק להתעסק בנושא כדי "למשוך בוחרים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בראיון לרשת CBS, פלוסי נשאלה על המאמצים של הדמוקרטים לגייס קולות לקראת ה-8 בנובמבר, כאשר סקרים שונים מראים שהרפובליקנים יזכו ברוב המושבים. בתגובה, היא התעקשה שהמפלגה שלה מרגישה "בטוחה" לגבי תוצאה חיובית בבחירות, והוסיפה שהיא "מרוצה מאוד" משיעור ההצבעה הקודם. 

אבל כאשר קשה לבטל את ההשפעה האלקטורלית של האינפלציה, פלוסי אמרה שהגיע הזמן שהמועמדים הדמוקרטים ימתגו מחדש את הנושא אשר נשלט על ידי הרפובליקנים, כדי "לעורר יותר השראה" בקרב הבוחרים הדמוקרטים. 

"כאשר אני שומעת אנשים מדברים על האינפלציה… אנחנו צריכים לשנות את הנושא הזה. האינפלציה היא תופעה עולמית. באיחוד האירופי, בבריטניה, שם יש שיעור אינפלציה גבוה יותר ממה שיש לנו כאן. המאבק הוא לא על האינפלציה, הוא על יוקר המחיה", אמרה. 

יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית המשיכה: "הנושא הוא, שצריך לצאת להצביע. כל השאר הוא בסך הכל שיחה. אבל כדי לצאת להצביע, צריך לקבל השראה. אי אפשר לרוץ על ריק". 

אז היא התייחסה למאמצים של המפלגה "להוריד את יוקר המחיה" על ידי הכנסת חקיקה להפחתת עלויות תרופות מרשם ואנרגיה.

"אם תסתכל על מה שעשינו כדי להוריד את העלות של תרופות מרשם, להוזיל את עלויות האנרגיה והשאר בחקיקה שלנו, תראה שהרפובליקנים התנגדו לזה בכל צעד. אין להם תוכנית להורדת יוקר המחיה או סיוע לאינפלציה", אמרה. 

מילים אלו נאמרו על אף שסקרים רבים, כמו של ה'ניו יורק טיימס' או סוכנות הידיעות AP, הראו כי האמריקאים סומכים יותר על הרפובליקנים בנושא הכלכלי ובפרט בטיפול באינפלציה, מאשר על הדמוקרטים. 

גם בשבוע שעבר פלוסי דחתה את תוצאות הסקרים האלה, כאשר טענה שהאינפלציה היא סוגיה "עולמית" והיא "לא כל כך גרועה" בארצות הברית "כפי שהיא במדינות מסוימות". 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE