הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במיוחד לקראת החורף: כך תשמרו על עור התינוק
עורו הרך של התינוק פגיע לאורך כל עונות השנה אך בעיקר בחורף, אז הוא חשוף אף יותר לפטריות וחיידקים. אך באמצעות כמה צעדים די פשוטים תוכלו לשמור ולהגן עליו גם בעונה היבשה והקרה

עור התינוק דק בעד שישים אחוזים ביחס לעור של אדם בוגר, לכן חשוב במיוחד להגן עליו, זאת על ידי יצירת שכבת מגן השומרת על לחות העור. תינוקות בחודשים הראשונים נוטים לסבול מתפרחות וזיהומים שונים, ובעונת החורף אף יותר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילו תופעות יכולות להופיע בחודשים הראשונים ובחורף בפרט?

תפרחת אדומה - אריתמה טוקסיקום, סבוריאה, תפרחות כתוצאה מהתחממות, זיהום פטרייתי באזור הלשון או החיתול, אוטופיק דרמאטיטיטס - אסתמה של העור, ועוד.

דרמטיטיס אטופית - ממצא נפוץ באוכלוסיית התינוקות וחולפת בגיל הינקות אך עשויה להימשך עד גיל מבוגר יותר. לתופעה יש קשר לרקע משפחתי גנטי. כינוי נפוץ למחלה הוא "אסתמה של העור", מכיוון שבמקביל לתופעות העוריות עשויים להופיע ממצאים חסימתיים בדרכי הנשימה.

התופעות העוריות כוללות עור יבש, מגורה ואדום, תחושת גרד שעשויה להוביל לאי שקט, גרד וזיהום משני של העור. בדרך כלל התפרחת מופיע באזורי קפלים – צוואר, מרפקים, מאחורי הברכיים ובמפשעה. התופעה מוחמרת במצבים שבהם התינוק נחשף לגירויים כגון חום סביבתי וגורמים אלרגנים. 

תפרחת חיתולים - מקור התפרחת הוא בזיהום פטרייתי הנוצר משילוב של עור שחשוף לרטיבות שמקורה בצואה ובשתן. כתוצאה מהאיטום של העור נוצר זיהום פטרייתי שעובר זיהום משני על ידי חיידקים המצויים על גבי העור. התוצאה היא עור מגורה ומפריש שתואם בהיקפו את אזור החיתול.

אז איך אפשר לטפל ולהימנע?

בראש ובראשונה המטרה היא מניעת גרד, שמירה על עור לח, שמירה על טמפרטורה תקינה, טיפול בתהליך הדלקתי המקומי ומניעת זיהומים משנים. הטיפול יכלול שימוש בהחלפות תכופות של חיתולים, אוורור העור, שימוש בשמני אמבט, משחות מסככות, משחות המיועדות לטיפול בתהליך הדלקתי או משחות לטיפול בזיהומים.  

בנוסף, החלפה דחופה של החיתול, ניקוי העור (רצוי במים פושרים ולא במטליות המכילות אלכוהול – שעשוי להגביר את הגירוי והפריחה, לייבש את העור ולגרום להתפתחות הפטרייה) ושימוש במשחות ייעודיות לטיפול המכילות פרו ויטמין B5 המזרז את תהליכי הריפוי וההתחדשות של העור.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE