הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בפעם הראשונה: סין מנצחת את ארה"ב על דעת הקהל במדינות מתפתחות
לצד רוסיה, הרפובליקה הקומוניסטית מקבלת אחוזי תמיכה גבוהים במספר רב של מדינות בין אסיה, המזרח התיכון ומערב אפריקה - יותר מארה"ב

בפעם הראשונה אי פעם, סין ניצחה את ארצות הברית בקרב האידיאולוגי והפוליטי בקרב תושבים במדינות מתפתחות, שכן אלה מאבדים אמון בדמוקרטיות הליברליות בעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי המרכז לעתיד הדמוקרטיה של אוניברסיטת קיימברידג' שבבריטניה, נמצא כי 62 אחוזים מהאנשים הגרים במדינות מתפתחות מעדיפים כעת את סין, בעוד ש-61% רואים את ארה"ב בחיוב. 

אמנם מדובר באחוז אחד בלבד, אך המספרים מדגישים עולם משתנה שהפך מקוטב יותר מאז שהחלה המלחמה במזרח אירופה בין רוסיה לאוקראינה. 

בעוד שדמוקרטיות מערביות עומדות איתן מאחורי ארה"ב ויש להן השקפה שלילית מוחצת על סין ורוסיה, מספר רב של מדינות המשתרעות בין מזרח אירופה, אסיה ומערב אפריקה - התקרבו הרבה יותר לשתיים בעשר השנים האחרונות.

נתונים מהמרכז לעתיד הדמוקרטיה - שהושגו על ידי מיזוג של 30 חברות סקרים עולמיות המשתרעות על פני סך של 137 מדינות המייצגות 97% מאוכלוסיית העולם - מראים שבין 1.2 מיליארד איש החיים בדמוקרטיות הליברליות בעולם, 75% מתוכם מחזיקים בדעה שלילית על סין, ו-87% בדעה שלילית על רוסיה.

אך המספרים האלה כמעט הפוכים במדינות מתפתחות. בין 6.3 מיליארד האנשים שחיים במדינות האחרות, 70 אחוזים מהאנשים רואים את סין בצורה חיובית ו-66% מרגישים כך כלפי רוסיה. 

 

(צילום: Getty Images)

 

הפער הזה בא לידי ביטוי בעיקר בעשר השנים האחרונות, כאשר רוסיה ובמיוחד סין הרחיבו את ההשפעה שלהן במדינות המתפתחות באמצעות השקעות ומסחר. 

"העולם נקרע בין שני אשכולות מנוגדים: ברית ימית דמוקרטית בראשות ארצות הברית, וגוש אירו-אסיאתי של מדינות לא ליברליות או אוטוקרטיות, שבמרכזן רוסיה וסין", נכתב בדוח.

מהסיבות הקשורות לתמיכה המוגברת במדינות מתפתחות לסין ורוסיה, הן החסרונות שנראים בדמוקרטיות במדינות ליברליות. רוב הציבור לא מרוצה מהביצועים הדמוקרטיים ב-7 מתוך 10 מדינות שהן לרוב תומכות ברוסיה.

ועל אף שסין זוכה לתמיכה נרחבת במדינות לא ליברליות, היא איבדה תמיכה משמעותית במדינות מפותחות. לפני חמש שנים, 42 אחוזים מהאזרחים בעולם המערבי ראו אותה בצורה חיובית, זאת לעומת 23% כיום. 

הדבר נכון גם לגבי רוסיה: האזרחים המערביים המחזיקים בדעה חיובית על ה מדינה ירד מ-39 אחוזים ל-12% בעשר השנים האחרונות, ומאז הפלישה לאוקראינה צנח ל-12%.




0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE