הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף לסאגה: אילון מאסק רכש את טוויטר - ופיטר כמה מהבכירים בחברה
העסקה בסך 44 מיליארד הדולר הושלמה, ומיד עם כניסתו לתפקיד מאסק פיטר את המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים ואת היועמ"ש של החברה. "הציפור השתחררה"

האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, השלים את רכישת הפלטפורמה החברתית טוויטר בעסקה על סך 44 מיליארד דולר - וצייץ בחשבונו: "הציפור השתחררה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מיד עם סגירת העסקה, מאסק פיטר מספר בכירים בחברה כמו המנכ"ל פאראג אגרוואל, סמנכ"ל הכספים נד סגל והיועצת המשפטית הראשית, ויג'יה גאדה.

המנכ"ל הנכנס, שגם עומד בראש חברת טסלה ו-SpaceX, צפוי לפטר ולערוך שינויים נוספים בכוח האדם, כאשר בעבר הוא אמר כי יש לו תוכנית לצמצם בכמעט 75 אחוזים את העובדים, מכ-7,500 לכ-2,000.

המהלך מסיים למעשה את הסאגה שהחלה בחודש אפריל, כאשר מאסק הניח את ההצעה לרכוש את כל מניות החברה בשווי 44 מיליארד דולר, בעודו תוקף את התנהלות הפלטפורמה בעיקר בנושא שליטה על חופש הביטוי.

כשלושה חודשים לאחר מכן, ביולי, הוא חזר בו מהעסקה לאחר שהאשים את מנהלי טוויטר בכך שהם לא סיפקו את המידע על חשבונות מזויפים. 

אז התפתח מאבק משפטי, שבשיאו השופט בדלאוור הורה על ה-28 באוקטובר כתאריך שבו שני הצדדים צריכים לסגור את העסקה. מוקדם יותר החודש, מאסק הציע להמשיך עם ההצעה המקורית שלו לרכוש את החברה בסכום שקבע, וטוויטר אישרה זאת. 

כבר ביום רביעי, מאסק שינה את התיאור בפרופיל הטוויטר שלו ל:"מנהל טוויטר", ופרסם סרטון קצר שלו נכנס למטה החברה שבסן פרנסיסקו, בעודו נושא כיור מחרסינה ומחוייך. אז, הוא גם כתב: "פגשתי היום הרבה אנשים מגניבים בטוויטר".

 

 

תמונה אחרת ששותפה ברשת מראה את מאסק משוחח עם עשרות אנשים שעומדים סביבו.

 

 

מוקדם יותר ביום חמישי, המנכ"ל הנכנס אמר שהוא רכש את הפלטפורמה כדי לעזור לאנושות, ושהוא לא רוצה שהיא תהפוך לחופשית עבור כולם. "הסיבה שרכשתי את טוויטר היא בגלל שהיא חשובה לעתיד הציוויליזציה ככיכר עיר דיגיטלית משותפת, שבה ניתן להתווכח על מגוון רחב של אמונות בצורה בריאה, מבלי לנקוט באלימות". 

הוא המשיך: "כרגע קיימת סכנה גדולה שהמדיה החברתית תתפצל לימין קיצוני ושמאל קיצוני, מה שמייצר יותר שנאה ופילוג בחברה שלנו".

 

 

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE