הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין שלחה מסר מפויס - אך היא עדיין האתגר הביטחוני הגדול ביותר של ארה"ב
הפנטגון הכריז שהצבא האמריקאי מעוצב לפי האיום המגיע מבייג'ינג, זאת יממה לאחר שהנשיא שי אמר ששתי המדינות צריכות לשתף פעולה כדי להחזיר את השקט והיציבות בעולם

נשיא סין, שי ג'ינפינג, קרא להחזיר את היחסים עם ארצות הברית למצב "תקין ויציב", אך יממה לאחר מכן הפנטגון הוציא דוח הקובע כי המדינה הקומוניסטית היא עדיין האיום הגדול ביותר שלה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

"העולם כיום הוא לא שקט ולא יציב. סין וארצות הברית הן שתי מדינות מרכזיות, ולכן תקשורת ושיתוף פעולה קרובים יותר בנינו יסייעו להביא יציבות וודאות רבה יותר לעולם, ולקדם שלום ופיתוח עולמי", אמר שי ביום רביעי לוועדה הלאומית על יחסי ארה"ב-סין.

הוא המשיך: "סין מוכנה לעבור עם ארה"ב כדי למצוא את הדרך הנכונה להסתדר זו עם זו בעידן החדש על בסיס כבוד הדדי, דו קיום בשלום ושיתוף פעולה. זה יועיל לא רק לשתי המדינות שלנו, אלא גם לכל העולם כולו".

יממה לאחר מכן, הפנטגון הוציא דוח הקובע כי סין נותרה האתגר הביטחוני הגדול ביותר עבור ארה"ב, והאיום מבייג'ינג קובע כיצד צבא ארה"ב מצויד ומעוצב.

בעוד שהמסמך המציג את אסטרטגיית ההגנה החדשה של הפנטגון אומר כי סכסוך עם סין "אינו רצוי", הוא מתאר מאמץ למנוע את "הדומיננטיות באזורי מפתח" של בייג'ינג - התייחסות להתגברות הצבאית של סין בים הדרומי והניסיון לספח את האי טיוואן אליה. כמו כן, טוענת ארה"ב, סין פועלת לערער את הבריתות האמריקאיות בהודו-פסיפיק. 

במקביל, הדוח בן 80 העמודים מזכיר את המלחמה במזרח אירופה בין רוסיה לאוקראינה, ומזהיר מפני שיתוף הפעולה ההולך וצומח בין הממשל במוסקבה לזה שבבייג'ינג, מה "שמציב כעת אתגרים מסוכנים יותר לבטיחות ולביטחון בבית".

"סין היא המתחרה היחידה שם בחוץ עם הכוונה לעצב מחדש את הסדר הבינלאומי, ויש לה יותר ויותר כוח לעשות את זה", אמר שר ההגנה לויד אוסטין בתדרוך עיתונאים בפנטגון. "בניגוד לסין, רוסיה לא יכולה לאתגר מערכתית את ארה"ב בטווח הארוך, אם כי התוקפנות שלה כן מהווה איום מיידי על האינטרסים והערכים שלנו". 

הקשר בין וושינגטון לבייג'ינג נמצא באחת מנקודות השפל מאז כוננו יחסים דיפלומטיים רשמיים בשנת 1979, כאשר כעת הן מסוכסכות במגוון נושאים כמו סחר וכלכלה, צבא, אבטחת סייבר, טכנולוגיה וממשל עולמי. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE