הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה ביצעה ניסוי טילים גרעיניים: "תרגול להשמדת ארה"ב ובריטניה"
מומחה צבאי רוסי אמר בראיון לטלוויזיה הממלכתית כי מטרת התרגילים הייתה "להוכיח ליריב מה מצפה לו" | שר ההגנה שויגו טען: תרגיל כנקמה למתקפה אפשרית על רוסיה

לאחר שרוסיה ביצעה אימונים עם כוחות הגרעין שלה בפיקוחו של הנשיא ולדימיר פוטין, הטלוויזיה הממלכתית במדינה הציעה שמדובר בתרגיל לקראת מתקפה גרעינית על ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: EPA)

 

בסרטון שתורגם לאנגלית ושותף בטוויטר על ידי העיתונאית ג'וליה דיוויס מהדיילי ביסט, מגישת הטלוויזיה הרוסית אולגה סקבייבה אמרה כי ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים הרוסים הודיע כי כל הטילים ששוגרו במהלך התרגילים פגעו במטרות.

עם סיום התיעוד מהתרגילים, המומחה הצבאי הרוסי איגור קורוצ'נקו אמר: "חשוב מאוד שהוכחנו מי היריב העיקרי שלנו ומה מצפה לו. האות נשלחה".

אז, סקבייבה שאלה אותו: "רגע אחד, אנחנו נמנעים מניסוח ישיר. האם תרגלנו היום השמדה של ארצות הברית ובריטניה?". קורוצ'נקו ענה: "נכון לחלוטין".

 

 

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, אמר לפוטין כי התרגילים שנערכו נועדו לדמות "מתקפה גרעינית מסיבית" שתשמש כנקמה על מתקפה אפשרית על רוסיה - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP. כמו כן, דווח כי יממה לפני ביצוע התרגיל, רוסיה הודיעה על כך לארצות הברית. 

מהקרמלין נמסר בהצהרה כי התרגילים כללו רכיבים יבשתיים, ימיים ואוויריים, כולל שיגור טילי שיוט בליסטיים.

"התרגיל נערך במטרה לבחון את רמת המוכנות של דרגי הפיקוד והבקרה הצבאיים ואת כישורי הסגל הבכיר והמבצעי בארגון פיקוד ובקרת הכוחות", נכתב בהודעה של הקרמלין. "המשימות שנקבעו במהלך התרגיל היו הרתעה אסטרטגית והן בוצעו במלואן. כל הטילים הגיעו ליעדים שלהם והם מאשרים את המאפיינים המדורגים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE