הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה הם שמרים תזונתיים ולמה כדאי שתוסיפו אותם לתפריט שלכם?
הם מוכרים יותר במטבח הצמחוני והטבעוני אך הם מביאים עימם שלל יתרונות בריאותיים. הנה כל מה שכדאי שתדעו על השמרים התזונתיים שהולכים וצוברים תאוצה

שמרים תזונתיים הם למעשה סוג של תבלין שנמצא כיום בכל מטבח בריא. ובצדק לגמרי. לשמרים תזונתיים יש ערך תזונתי גבוה והם חיוניים במיוחד במטבחים טבעוניים כי הם מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין B12 – ויטמין שלא נמצא כמעט במאכלים שאינם מהחי. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, היתרון הגדול שלהם הוא שבניגוד ללא מעט מאכלים סופר בריאים הם טעימים מאוד ומזכירים בטעמם גבינת פרמזן. הם גם מתאימים כמעט לכל דיאטה או לסגנון אכילה כי הם דלים באופן טבעי בנתרן ובקלוריות, נטולי שומן, לא מכילים סוכר וגלוטן, וכאמור טבעוניים לגמרי.  

מה הם השמרים התזונתיים?

שמרים תזונתיים הם בעצם שמרים רגילים, בדיוק כמו אלה שמשמשים להתפחת מאפים. הם עשויים משמרים שנקראים Saccharomyces Cerevisiae, וכיום מכינים מהשמרים האלה שלושה מוצרים:

שמרים להתפחת לחם ומאפים

שמרים לייצור בירה

שמרים תזונתיים

למה כדאי שתכניסו אותם לתפריט?

השמרים התזונתיים מכילים כמות גבוהה של ויטמין B12, יתרון מובהק וחשוב במיוחד עבור צמחוניים וטבעוניים. מעבר לכך הם מתהדרים גם בכמות נאה של חומצה פולית, וויטמין B, ועוד.

איך משתמשים בהם?

אפשר לפזר שמרים תזונתיים על כל מאכל או תבשיל להעשרת הטעם. נהוג לפזר אותם על פסטות כתחליף לגבינת פרמזן אך גם על ירקות בתנור ואפילו על סלט ירקות.

איך מייצרים אותם?

כדי לייצר שמרים תזונתיים מגדלים את השמרים הרגילים במשך כמה ימים על מצע עשיר בסוכר שדומה למולסה. לאחר מכן השמרים עוברים חימום בטמפרטורה גבוהה, כך שהם לא חיים ולא יכולים להתפיח מאפים. בהמשך הם עוברים ייבוש ואז גריסה לאבקה, ולבסוף נארזים למכירה כשהם מיובשים.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE