הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכבוד יום הסוכרת הבינלאומי: כך תמנעו את המחלה
המטרה המרכזית של היום הזה הוא להעלות את המודעות למחלה הלא נעימה אשר תפסה תאוצה משמעותית בשנים האחרונות בכל רחבי העולם, בקרב נשים וגברים כאחד. החדשות הטובות הן שניתן למנוע ולעכב את המחלה באמצעות כמה דרכים פשוטות, הנה 6 כאלה

לסוכרת שלוש צורות מרכזיות, סוג 1 (סוכרת התלויה באינסולין), סוג 2 (סוכרת מבגורים), וסוכרת הריון. הגורם למחלה הוא למעשה קושי בייצור אינסולין או בקליטה שלו. ישנם שני מצבים מסכני חיים, האחד - עודף גלוקוז בדם והשני חוסר גלוקוז בדם. בשנים האחרונות, הסוכרת תפצה תאוצה והיא פוגעת באזרחים רבים בכל העולם, ואף יכולה להוביל למחלות לב, אירוע מוחי, אי ספיקת כליות, נמק בגפיים ועוד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז איך ניתן למנוע סוכרת?

קודם כל, להיבדק

בניגוד לחולי סוכרת, אצלם כבר קיימים תסמינים שונים, מי שסובל מטרום סוכרת לא יחוש בתסמינים כלשהם. לכן חשוב לבצע בדיקות דם לסוכר בצום או אפילו בדיקת העמסת סוכר במידת הצורך. בדיקות מסוג זה חשובות בעיקר לאוכלוסיות סיכון כגון אנשים עם השמנת יתר, מעשנים, נשים עם עבר של סוכרת הריון, וכאלה שיש להם רקע משפחתי של סוכרת. אבחון ואיתור מוקדם מספקים הזדמנות לשינוי באורח החיים ולמניעת התפתחות סוכרת.

לקבל ייעוץ מאנשי מקצוע

כאן הכוונה לכל איש מקצוע - רופא משפחה, דיאטנית, מדריך כושר, וגם סדנאות לשינוי אורח חיים והרגלי אכילה, לצד סדנאות גמילה מעישון, סוכר וגלוטן וכדומה.

תזונה בריאה ומאוזנת 

שמירה על תזונה נכונה ומותאמת אישית יכולה למנוע טרום סוכרת וסוכרת.  

לבצע פעילות גופנית קבועה 

מומלץ לבצע פעילות אירובית לפחות שלוש פעמים בשבוע, לצד שניים-שלושה אימוני כוח הנמשכים כרבע שעה. ככלל, כדאי להימנע מישיבה מרובה ומחוסר תזוזה לאורך שעות רבות ביום.

להיפרד מסיגריות

מדובר על אחד ההרגלים המהווים גורם סיכון לסוכרת. נסו להיגמל לבד, ואם אתם מוצאים שזה קשה מדי, פנו לסדנת גמילה או תבקשו עזרה מאיש מקצוע או רופא המשפחה. 

במידת הצורך לטפל בתרופות 

לעיתים רופא ימליץ לאדם טרום סוכרתי לקבל טיפול תרופתי שעשוי להפחית את הסיכון להתפתחות סוכרת. עם זאת, כל טיפול תרופתי חייב להיות משולב בשינוי אורח חיים, אחרת התרופה פשוט לא תהיה אפקטיבית לאורך זמן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE