הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקשים לקום מהספה ולעשות ספורט? מחקר חדש חושף: זה המינימום הנדרש
אם גם אתם אומרים לעצמכם בכל שבוע מחדש שהיום תתחילו להתאמן אך מתקשים לקום מהספה, המחקר החדש הזה הוא בול בשבילכם. מסתבר כי יש זמן מינימלי נדרש של פעילות גופנית שיכולה לשפר את הבריאות שלכם ולמנוע מחלות. הנה כל הפרטים

כולנו יודעים שפעילות גופנית היא מהותית וחשובה לגוף ולבריאות, אך כמה ממנה צריך לעשות? או כמה פחות ממנה אפשר לעשות ועדיין להישאר בריאים? מחקר חדש מראה כי פעילות גופנית סדירה מורידה את הסיכון לפתח מחלות, בהן סרטן ומחלות לב. בנוסף, מחקר חדש זה מתמקד בעצימות ובמשך הפעילות הגופנית הדרושים כדי לראות יתרונות בריאותיים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החוקרים עקבו אחר 71,893 מבוגרים ללא רקע למחלות לב וכלי דם או סרטן. המשתתפים הנבחרו למחקר הבריטי הם קבוצה של משתתפים בגילאי 40-69. החוקרים ניתחו את הקשר בין כמה פעמים עשו פעילות גופנית נמרצת לבין השכיחות של מחלות לב וכלי דם וסרטן. כדי להבין את ההבדל בין פעילות גופנית מתונה לפעילות גופנית נמרצת, החוקרים הגדירו פעילות גופנית מתונה כפעילות גופנית המגבירה באופן ניכר את קצב הלב, אך לא בהכרח משאירה אנשים חסרי נשימה. עם זאת, פעילות גופנית נמרצת תגרום לעלייה בקצב הלב, ולעתים קרובות אנשים יצטרכו לעצור נשימה בעת דיבור.  

נמצא כי הסיכון לכל התוצאות השליליות הנחקרות הופחת ככל שאנשים הגדילו את התדירות בה השתתפו בפעילות גופנית נמרצת. לדוגמה, משתתפים שלא עשו פעילות גופנית נמרצת היו בסיכון של 4 אחוזים למות תוך חמש שנים. הסיכון הזה הצטמצם בחצי ל-2 אחוזים עם פחות מ-10 דקות של פעילות נמרצת שבועית ושוב ירד בחצי לסיכון של אחוז אחד אם אנשים עשו 60 דקות של פעילות גופנית או יותר.

לסיכום, מהו המינימום הנדרש?

נמצא כי 15 דקות של פעילות גופנית נמרצת בשבוע יכולות להוריד את התמותה מכל הסיבות ואת הסיכון לסרטן ב-15 אחוזים, ואילו 20 דקות בשבוע יכולות להוריד את הסיכון למחלות לב ב-40 אחוזים. עם יתרונות בריאותיים נוספים עד כ-50 עד 60 דקות בשבוע. 

למעשה, נדרשו משכים נמוכים של פעילות גופנית נמרצת כדי להפחית את סיכוני התחלואה והתמותה. לכן, כל פעילות מספקת הזדמנות לעשות פעילות גופנית נמרצת, אם אתם יכולים לעשות את הפעילות בקצב מהיר יותר או בעצימות גבוהה יותר לפרקי זמן קצרים בלבד. מדובר על יתרון מהותי עבור מי שאין לו זמן או שאינו רוצה ללכת לחדר כושר או לעסוק בפעילות גופנית קבועה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE