הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוקלהומה: רוצח של ילד בן 3 יוצא להורג ביום הולדתו ה-63
ריצ'רד סטיבן פיירצ'יילד רצח באכזריות לפני כ-30 שנה את בנה של זוגתו לשעבר, לאחר שהילד התמים הרטיב במיטתו. עורכת דינו מבקשת לחון על חייו: "הוא סובל ממחלת נפש חמורה"

אוקלהומה צפויה להוציא היום להורג את ריצ'רד סטיבן פיירצ'יילד, שרצח באכזריות לפני כמעט 30 שנה את בנה בן ה-3 של זוגתו - זאת בגלל שהרטיב במיטתו.

אם ההוצאה להורג אכן תצא לפועל, פיירצ'יילד יקבל את הזריקה שתסיים את חייו בבית הכלא במקלסטר - ביום הולדתו ה-63.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הרוצח הוא בין 25 אסירים שנידונו למוות באוקלהומה, כאשר תאריכי ההוצאה להורג נקבעו במהלך הקיץ האחרון לאחר שהמדינה אישרה את הפרוטוקול המאשר לתת את הזריקה.

פיירצ'יילד, חייל מארינס לשעבר, הורשע בהריגתו של אדם ברומהול בן ה-3 בנובמבר 1993. התובעים אמרו כי לאחר שהילד הרטיב את המיטה, פיירצ'יילד היכה אותו, החזיק את שני צידי גופו מול אח בוער ואז השליך אותו על שולחן האוכל. 

ברומהול בן ה-3 איבד את ההכרה, ומאוחר באותו היום הרופאים קבעו את מותו. 

פרקליטיו של הרוצח פנו ביום רביעי לבית המשפט לערעורים פליליים באוקלהומה כדי לעקב את ההוצאה להרוג, בטענה שהוא חולה נפש ואינו עומד בקריטריונים של עבריינים שדינם מוות. 

"מר פיירצ'יילד סובל ממחלת נפש חמורה, כלומר הפרעה סכיזואפקטיבית, וגורמת לו להיות בעינויים של אשליות מתמשכות", אמרה עורכת דינו, אמה רולס. "הפסיכוזה שלו מוכרת במשך שנים על ידי מחלקת התיקונים של אוקלהומה, ולרוב אינה מטופלת. אין ספק שמר פיירצ'יילד ראוי לרחמים".

פעילים נגד עונשי מוות אמרו כי הם הגישו עוגת "יום מוות שמח" למשרדו של מושל אוקלהומה, קווין סטיט, במחאה על ההוצאה להורג. "הרחמנות מתה באוקלהומה", אמרה סו הוש. "אם אדם ששירת את ארצו במארינס עם מחלת נפש קשה מתועדת אינו ראוי לרחמים, אז אף אחד לא ראוי. זכרו את דבריי. המערכת הזו תשתנה".

 

 

אך באוקטובר, ועדת החנינה והשחרורים של המדינה הצביעה 4-1 נגד הענקת חנינה לפיירצ'יילד. "בסופו של דבר, חבר המושבעים החליט שמוות הוא העונש המוצדק והראוי לרצח הנורא שהוא ביצע", אמר התובע הכללי ג'ון אוקונר. 

אם הוא אכן יוצא להורג, זו תהיה הפעם השביעית שאוקלהומה עושה זאת מאז שחידשה את עונש המוות באוקטובר 2021, עם הוצאו להורג של ג'ון גרנט. כמו כן, זו תהיה ההוצאה להורג ה-16 בארה"ב מתחילת השנה הנוכחית. 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE