הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך נראית האימפריה האמריקאית: ‏זו מפת 867 הבסיסים הצבאיים של ארה"ב ברחבי העולם‏
‏בסיסים אמריקאים בארצות זרות מעלים לעתים קרובות מתחים גיאופוליטיים, מעודדים תמיכה במשטרים לא דמוקרטיים ומשמשים כלי גיוס לקבוצות מיליטנטיות המתנגדות לנוכחות האמריקאית.

‏World Beyond War השיק ‏כלי מקוון חדש‏ ‏המאפשר למשתמש לצפות‏ ‏בכדור הארץ המסומן ב-867 בסיסים צבאיים אמריקאים במדינות שאינן ארצות הברית‏‏, ולהתקרב לתצוגת לוויין ומידע מפורט על כל בסיס.

הכלי מאפשר גם לסנן את המפה או רשימת הבסיסים לפי מדינה, סוג ממשלה, תאריך פתיחה, כמות כוח האדם או דונמים של אדמה.‏

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסד נתונים חזותי שכזה נחקר ופותח על ידי World Beyond War כדי לסייע לעיתונאים, פעילים, חוקרים וקוראים בודדים להבין את הבעיה העצומה של הכנה מוגזמת למלחמה, שמובילה בהכרח לבריונות בינלאומית, התערבות, איומים, הסלמה וזוועה המונית.

על ידי המחשת היקפה של האימפריה האמריקאית בעלת המוצבים הצבאיים, World Beyond War מקווה להפנות את תשומת הלב לבעיה הרחבה יותר של הכנות למלחמה.‏ 

 

‏ארצות הברית של אמריקה, שלא כמו כל אומה אחרת, מתחזקת את הרשת המסיבית הזו של מתקנים צבאיים זרים ברחבי העולם.

איך היא נוצרה ואיך זה נמשך? חלק מהמתקנים הפיזיים האלה נמצאים על אדמה שנכבשה כשלל מלחמה.‏

‏רובם מתוחזקים באמצעות שיתופי פעולה עם ממשלות, ‏‏רבות מהן ממשלות אכזריות ומדכאות הנהנות מנוכחות הבסיסים‏‏.

במקרים רבים, בני אדם נעקרו מבתיהם כדי לפנות מקום למתקנים צבאיים אלה, שלעתים קרובות מנעו מאנשים אדמות חקלאיות והוסיפו כמויות עצומות של זיהום למערכות המים המקומיות ולאוויר.

‏בסיסים אמריקאים בארצות זרות מעלים לעתים קרובות מתחים גיאופוליטיים, מעודדים תמיכה במשטרים לא דמוקרטיים ומשמשים כלי גיוס לקבוצות מיליטנטיות המתנגדות לנוכחות האמריקאית.

במקרים אחרים, בסיסים זרים הקלו על ארצות הברית לפתוח ולבצע מלחמות הרסניות, כולל אלה באפגניסטן, עיראק, תימן, סומליה ולוב.‏

‏ברחבי הקשת הפוליטית ואפילו בתוך צבא ארה"ב גוברת ‏‏ההכרה בכך שבסיסים רבים מעבר לים היו צריכים להיסגר לפני עשרות שנים‏‏, אך האינרציה הבירוקרטית והאינטרסים הפוליטיים המוטעים השאירו אותם פתוחים.

ההערכות לגבי העלות השנתית לארה"ב של בסיסי הצבא הזרים שלה ‏‏נעות בין 100 ל-250 מיליארד דולר‏‏. ת

‏צפה ‏‏בסרטון הסקירה של‏‏ הכלי האינטראקטיבי החדש:‏

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE