הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החשוד בתכנון פיגוע בבית כנסת בניו יורק: יהודי ונכד לניצול שואה
מתיו מהרר בן ה-22 נעצר עם חברו במנהטן ועליהם כלי נשק וסרט זרוע עם סמל נאצי. אך כעת עורך דינו מטיל ספק בחשדות שכן הצעיר מטפל בסבו בן ה-93 ששרד את השואה

לאחר ששני צעירים נעצרו עם כלי נשק בחשד שתכננו לבצע פיגוע בבית כנסת בניו יורק, כעת מתפרסם כי אחד מהם הוא יהודי ונגד לניצול שואה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתיו מהרר, חשוד שתכנן לבצע פיגוע בבית כנסת 

 

מתיו מהרר בן ה-22 וכריסטופר בראון בן ה-21, שניהם תושבי העיר, נעצרו ביום שבת לאחר שגורמי אכיפת החוק ביצעו אחריהם מעקב. הסנגור של מהרר, ברנדון פרייסניט, ציין כי הלקוח שלו מאובחן עם אוטיזם, הפרעה דו קוטבית, חרדה והפרעות קשב וריכוז, ואמר: "יש כאן הרבה שאלות". 

"הלקוח שלי הוא בעל מורשת יהודית. הוא מתגורר עם הוריו, וסבו הוא למעשה ניצול שואה בן 93 - והלקוח שלי הוא מטפל בו במשרה חלקית", אמר הסנגור, שהוסיף כי למהרר אין כל עבר פלילי, וכי הוא בילה במקלטים לחסרי בית לפני שחזר לגור עם הוריו לפני כשנה. 

"בהתבסס על זה, מרשי לא אמור להיות מעורב בשום דבר הכרוך בשנאה כלפי העם והדת שלו", אמר על מהרר, שמוחזק בערבות של 150,000 דולר. 

בחיפוש בדירתו של מהרר, השוטרים מצאו אקדח טעון, תחמושת ואפוד חסין כדורים - ציוד שהיה אמור לשמש את השניים לביצוע הפיגוע בבית הכנסת. כך מסרו הרשויות. עוזר התובע המחוזי, אמיליו הרננדז, אמר כי מהרר ובראון נסעו יחד עד כדי לקנות את האקדח, "בכוונה להשתמש בו בהתקפה על בית כנסת".

ה-FBI ומשטרת ניו יורק החלו לחקור ביום שישי את מה שהגדירו כ"איום מתפתח כנגד הקהילה היהודית", ועל פי מקורות, בראון, "סכיזופרן מאובחן", אמר לאחרונה למשפחה שלו שהוא רוצה לרכוש אקדח. "הוריו של נאשם זה התריעו את השוטרים על קיומו של נשק חם בתוך תיק הגב של הנאשם, בתוך דירתו", אמר הרננדז. 

התובעים טוענים שהשניים היו מודעים לכך שהמשטרה מחפשת אחריהם, והחליטו להשאיר את הנשק בדירה. 

בראון מואשם בהטרדה בנסיבות מחמירות ואיום לטרור, ואילו מהרר מואשם בהחזקת כלי נשק בניגוד לחוק והטרדה בנסיבות מחמירות. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE