הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמדנות בלי גבול: הבוס של FTX ותורם העל הדמוקרטי סם בנקמן-פריד שלשל לכיסו 300 מיליון דולרים בסבב גיוס אחד בלבד!
מדובר בשלושה רבעים מסך סכום הגיוס של אותו הסבב כולו שהגיעו ישירות לכיסו של SBF, גם בסטנדרטים של עמק הסיליקון מדובר בתופעה ייחודית ובלתי הגיונית בעליל

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי במהלך סבב גיוס שהניב כ-420 מיליון דולר עבור בורסת מטבעות הקריפטו FTX, כמעט שלושה רבעים מהכספים שגוייסו הגיעו ישירות למייסד ולתורם העל הדמוקרטי סם בנקמן-פריד.

הג'ורנל מדווח כי באוקטובר 2018 גייסה החברה כ-420 מיליון דולר ממגוון משקיעים ידועים על מנת לשפר את חווית המשתמש, להגדיל את טווח ההגעה של החברה וליצור מערכת יחסים טובה יותר עם הרגולטורים.

הג'ורנל סקר את הרשומות הפיננסיות של FTX ושוחח עם אנשים המכירים את פרטי העסקה כדי לגלות שכמעט שלושה רבעים מהכספים (300 מיליון דולרים), מצאו את עצמם ישירות בכיסו של בנקמן-פריד, מייסד הבורסה.

התשלום שקיבל היה גדול אפילו בסטנדרטים של עולמות הסטארט-אפים של עמק הסיליקון, שבהן הכנסות שכאלה נחשבות היסטורית לבלתי מקובלות מכיוון שהן מאפשרות למייסדים להרוויח לפני המשקיעים.

לדברי בנקמן-פריד, הוא נעזר בכסף כדי לרכוש את חלקה של המתחרה Binance ב-FTX כמה חודשים לפני העסקה והחזיר למשקיעים חלק מהכסף שהוציא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אך ההסכם שנחשף בעיקר מספק תובנה לאופן בו הועברו כספים בין בנקמן-פריד לחברות הרבות עליהן פיקח בזמן שבורסת המטבעות הקריפטוגרפיים צמחה (באופן מלאכותי).

בנקמן-פריד השתמש בחברות השונות שלו כזרם מימון שסיפק את הכסף למספר מטרות פילנתרופיות ופוליטיות עבור הדמוקרטים וכן לרכישת מניות בפלטפורמת המסחר במניות Robinhood Markets, תוך שהוא טוען כי הכסף מיועד למטרות פנים ארגוניות.

כעת, עסקיו של בנקמן-פריד נמצאים בבדיקה כחלק מתהליך פשיטת הרגל עליו הכריזה FTX וחברת המחקר וההשקעות שבבעלותה Alameda Research, חברה אשר נוהלה על ידי זוגתו לשעבר קרוליין אליסון.

אלמדה לכאורה הלוותה כספים מלקוחות FTX שעתה עומדת בחובות בסך של כ-8 מיליארד דולר על פי המנכ"ל החדש של FTX, ג'ון ריי.

ריי הוסיף כי תהליך פשיטת הרגל יכלול "חקירה מקיפה, שקופה ומכוונת של תביעות נגד מר סמואל בנקמן-פריד" ומייסדים אחרים של החברות שבבעלותו.

ריי עוד אמר כי הליכת החברה להליך פשיטת הרגל מדגישה את סוף "ריכוז השליטה בידי קבוצה קטנה מאוד של אנשים חסרי ניסיון, לא מתוחכמים המועדים לפגיעה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE