הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פיצוץ במו"מ של לב שרשרת האספקה האמריקאית - מעלה את החשש למכה אנושה לכלכלת ארה"ב
ייתכן שבעוד שבועיים יחלו שביתות על ידי עובדי איגוד הרכבות, מה שיחתוך הובלה של מוצרים חקלאיים או נפט, ועלול להביא להפסדים של 2 מיליארד דולר ביום

איגוד הרכבות הגדול בארצות הברית דחה ביום שני עסקה שתווכה על ידי הבית הלבן, מה שסולל את הדרך לשביתה פוטנציאלית שעלולה להיות בעלת השפעות הרסניות על הכלכלה האמריקאית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

חטיבת התחבורה של SMART הודיעה כי היא ערכה הצבעה בקרב 28,000 חברי האיגוד, ו-50.87% הצביעו נגד אישור העסקה. נשיא החטיבה, ג'רמי פרגוסון, אמר בתגובה: "אפשר להסדיר את כל זה באמצעות משא ומתן וללא שביתה. הסדר יהיה טוב לעובדים, למסילות הברזל, למשלוחים ולעם האמריקאי".

אם תוך שבועיים לא תאושר העסקה, עובדי SMART יוכלו לפתוח בשביתה החל מה-9 בדצמבר. כל 11 איגודי הרכבות יצטרכו לאשר את ההסכם כדי להימנע משביתה, ועד כה הסכימו רק שבעה. 

בחודשים האחרונים פעלו מנהלי המו"מ ליצירת הסכם שיספק את הצדדים, אך העסקה עמדה בפני ביקורת כאשר חלק מהעובדים דוחפים למידיניות שתאפשר להם יותר חופשה בתשלום, כולל חופשת מחלה, בענף שדורש מהעובדים שלו שעות רבות הרחק מהמשפחה. 

החשיבות של המשא ומתן הזה הוא שעובדי הרכבת ממלאים תפקיד מרכזי ביותר בשרשרת האספקה, כך ששביתה מאסיבית יכולה לפגוע אנושות בכלכלה האמריקאית. עובדי הרכבת אחראים על הובלה של מגוון רחב של סחורות, כמעט מכל מגזר כלכלי, בכל רחבי המדינה. 

שביתה פוטנציאלית עלולה לגרום למחסור קמעונאי לקראת חופשת החורף, להשבית ייצור, לגרום לאובדן מקומות עבודה כמו גם שיבושים בשירותי הנוסעים. 

על פי דוח שפרסם איגוד הרכבת האמריקאי (AAR) בחודש ספטמבר האחרון, נמצא כי שביתה עלולה לעלות לכלכלת ארה"ב עד 2 מיליארד דולר עבור כל יום שהעובדים לא יפעילו את הקווים. 

לפי ה-AAR, רכבות המשא מעבירות מדי שנה 1.7 מיליארד טונות של סחורות כולל מוצרים חקלאיים, נפט גולמי, כלי רכב, תבואה וכימיקלים שעלולים לראות מחסור במקרה של שביתה. 

במקרה של שביתה, הצרכנים האמריקאים ירגישו את השיבוש הגדול בשרשרת האספקה בכיס שלהם. "מכיוון שחלק ניכר מהסחורה הסופית, מוצרי הביניים וחומרי הגלם מובלים ברכבות, כנראה ששביתה תשפיעה על המחירים. זה יגדיל את האתגרים הקיימים של שרשרת האספקה המתאוששת", אמר דראיוס אירני, פרופ' לכלכלה באונ' טוסון.

ועידת המובילים הלאומית, המייצגת את מסילות המשא בארה"ב, הזהירה מפני שביתה וההשפעות הקשות שהיא תביא עמה: "שביתת רכבות לאומית תשפיעה קשות על הכלכלה ועל הציבור. כעת, האיום המתמשך ובטווח הקרוב, יחייב שמסילות רכבת ומובילי נוסעים יתחילו לנקוט בצעדים אחראיים כדי לאבטח את הרשת בבטחה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE