הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמה אתם צריכים להרוויח בשנה כדי לרכוש בית בלוס אנג'לס?
ברשימת הערים היקרות ביותר נמצאות גם סן פרנסיסקו, סן חוזה, אנהיים, אוקלנד ואוקסנרד - נכון לעתה בלוס אנג'לס, מחיר הבית החציוני עומד על כ-823,500 דולרים

אף אחד לא יופתע מהעובדה שזה עשוי לעלות המון כסף לרכוש בית בעיר יקרה כמו לוס אנג'לס.

אך מה שעשוי לזעזע את הקורא היא כמה באמת צריך להרוויח מדי שנה כדי לגרום לקניית הבית הנחשק להפוך למציאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ניתוח של Redfin מגלה שבעלי בתים עתידיים צריכים כעת להרוויח כ-200,000 דולרים או יותר בשמונה ערים בארה"ב, כולל לוס אנג'לס וסן דייגו כדי להרשות לעצמם בית (על פי המחיר החציוני).

"תעריפים גבוהים גורמים לקונים לחשוב מחדש על סדרי העדיפויות שלהם, מכיוון שרבים מהם כבר לא יכולים להרשות לעצמם את הבית שהם רוצים במיקום שהם מעוניינים בו", אמרה הסוכנת צ'לסי טיילור שהוסיפה כי "הקונים מחפשים רחוק יותר מהעיר, באזורים נוחים יותר, או מחכים שהמחירים ו/או התעריפים ירדו לפני שיבצעו מעבר".

הריבית הממוצעת למשכנתא קבועה ל-30 שנים נעה באזור ה-7% כיום, כאשר תשלומי המשכנתא עלו בממוצע בכ-46%!! בשנה החולפת.

רוכש דירה או בית טיפוסי בארה"ב צריך להרוויח כ-107,000 דולרים בשנה כדי להרשות לעצמו תשלום חודשי של כ-2,700 דולרים לנכס משפחתי על פי המחירון החציוני. כל זאת כאשר רק לפני שנה, על פי Redfin, המשכורת הנדרשת לרכישת בית במחיר חציוני הייתה צריכה לעמוד על כ-74,000 דולרים לשנה. אך כידוע, מאז ומתמיד, מחיר בית במיקום אטרקטיבי יעלה לרוכש הרבה יותר מאשר במקום פחות מבוקש.

ועתה, בלוס אנג'לס, מחיר הבית החציוני עומד על כ-823,500 דולרים.

כלומר, לפי החישוב של Redfin, על אדם להכניס בכל שנה כ-221,592 דולרים כדי לגרום למספרים לעבוד כלכלית עבורו במידה והוא מעוניין לגור בעיר המלאכים.

בסן דייגו, שם מחיר הבית החציוני עומד על כ-790,000 דולרים, ההכנסה הנצרכת עומדת על 212,577 דולרים בשנה.

ברשימת הערים היקרות ביותר נמצאות גם סן פרנסיסקו, סן חוזה, אנהיים, אוקלנד ואוקסנרד.

אם לא די בכך, מה שמחמיר את המצב, לפחות עבור קונים פוטנציאליים, הוא שחוסר הנגישות לשוק הדיור מאלץ יותר אנשים להישאר כשוכרים - ועם עליית ערך הבתים, עולה כמובן מחיר השכירות.

משמעות הדבר הינה שיותר ויותר אנשים מסתכלים על מקומות הממוקמים הרחק מערי החוף הגדולות של קליפורניה, מה שמסמן אולי כי צפויות לנו נסיעות ארוכות יותר בדרך למשרד.

אכן, לא במקרה, שוק ספרי האודיו גדל במהירות...

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE