הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האגוז הכי מלכותי: יום הקשיו הבינלאומי
היום החגיגי שמגיע אלינו מחר הוא סיבה למסיבה והזדמנות מושלמת להכיר את אגוז הפלא הזה, שהוא תוספת נפלאה לכל מנה וקינוח. הנה שלושה מתכונים שווים במיוחד המעניקים לקשיו את הכבוד המגיע לו

אגוזים מביאים עימם שלל יתרונות בריאותיים אך אגוז הקשיו כולל ערך תזונתי רב - הוא מכיל המון נוגדי חמצון,ויטמין B ומינרלים כמו ברזל, אבץ, אשלגן, זרחן, מגנזיום וסידן, כמובן כאשר הוא מגיע בצורתו הטבעית. הקשיו מככב בלא מעט מטבחים והוא מהווה תוספת נהדרת לכל מנה וקינוח. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קארי אפונה, ירקות וקשיו

רכיבים:

1 כרישה

2 קישואים קטנים

12 כרובית קטנה

1 כף שמן קנולה

2 כוס מים

1.5 כוסות אפונה (טרייה או קפואה)

1.5 כפיות אבקת קארי

1 כפית מלח

34 כוס קשיו (לא קלוי)

12 כוס חלב קוקוס

1 כוס עלי כוסברה / פטרוזיליה

הוראות הכנה

פורסים את הכרישה (החלק הלבן בלבד) והקישואים, מפרידים את הכרובית לפרחים קטנים. מטגנים את הירקות במשך 3 דקות במחבת עמוקה. מוסיפים כוס מים רותחים ומבשלים על אש גדולה ללא מכסה כ-10 דקות, עד להתאדות רוב המים. מוסיפים את האפונה, התבלינים, הקשיו, חלב הקוקוס והכוסברה, מערבבים ומבשלים כ-5 דקות על אש קטנה.

קציצות טופו עם גזר וקשיו

רכיבים: 

300 גרם טופו (חבילה)

250 גרם גזר (3 גזרים גדולים)

1 כוס אגוזי קשיו

2 גבעולי בצל ירוק, קצוצים

1 כפית אורגנו או בזיליקום יבש

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

שמן לטיגון

הוראות הכנה:

טוחנים את הטופו, את הגזר ואת הקשיו במעבד מזון. מערבבים עם יתר החומרים ויוצרים קציצות. מחממים את השמן במחבת ומטגנים משני הצדדים עד להזהבה. מגישים חם.

עוגת קרם קשיו ותותים

רכיבים:

לבסיס העוגה:

2 כוסות פתיתי שיבולת שועל דקה

250 גרם תמרים מגולענים (חצי חבילה)

לקרם:

300 גרם קשיו לא קלוי (2 כוסות)

13 כוס סוכר

2 כפיות מיץ לימון

3 כוסות מים

1 כפית תמצית וניל

8 כפות קורנפלור

1 כוס מים

לקישוט העוגה: 

500 גרם תותים

מעבדים את התמרים ושיבולת השועל במעבד מזון או בידיים, עד לקבלת עיסה אחידה, ומהדקים את העיסה לתחתית תבנית אפייה עגולה עד שמתקבל כיסוי אחיד. טוחנים בבלנדר את הקשיו עם הסוכר, מיץ הלימון, 3 כוסות המים ותמצית הווניל. מעבירים לסיר ומביאים לרתיחה על אש בינונית תוך כדי בחישה. מערבבים בנפרד את הקורנפלור עם כוס מים, עד לקבלת תערובת חלקה, ללא גושים.

כשתערובת הקשיו מגיעה לנקודת הרתיחה, יוצקים לסיר את תערובת הקורנפלור, ובוחשים במשך 3 דקות, עד שהעיסה מסמיכה. יוצקים את התערובת הסמיכה על גבי הקלתית, ומצננים במקרר לשעה. חוצים את התותים ומפזרים את החצאים על העוגה, כך שפני העוגה מכוסים. מחזירים למקרר ל-4 שעות נוספות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE