הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בולסונארו מבקש לבטל את תוצאות הבחירות בברזיל
המנהיג המכהן קורא תיגר על האמינות של מכונות ההצבעה האלקטרוניות המותקנות ברחבי המדינה - טוען כי פקידי הבחירות הם אנשיו של לולה הסוציאליסט אשר זכה לבסוף ברוב הקולות

עורכי דינו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו מערערים על הוגנות תוצאות הבחירות במדינה וקוראים לפסול את כל הקולות של יותר מכמחצית ממכונות ההצבעה האלקטרוניות ששימשו בהליך הבחירות, בהן הפסיד הנשיא המכהן בכאחוז בודד למנהיג המורשע בשוחד לשעבר, לואיז אינאציו לולה דה סילבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בתלונה שהוגשה ביום שלישי, המפלגה הליברלית בהנהגת בולסונארו הטילה ספק בתוצאות שפורסמו ב-30 באוקטובר בשל מה שהם כינו כ-"אי התאמה בלתי הפיכה עקב תקלות מצטברות", בטענה שכמעט 280,000 מכונות הצבעה ישנות היו חסרות במספרי זיהוי ביומניהן הפנימיים.

הנשיא לשעבר דה סילבה - פוליטיקאי שמאלני המכונה בידי ברזילאים רבים בשם 'לולה' - הוכרז רשמית כמנצח בפער דק של 50.9% לעומת 49.1% על הנשיא המכהן.

עם זאת, אם ההצבעות המדוברות יבוטלו, בולסונארו יזכה בבחירה חוזרת עם כ-51% מהקולות הכשרים שנותרו, לפי מרסלו דה בסה, עורך הדין שהגיש את הבקשה בשם הנשיא המכהן.

בית המשפט העליון לבחירות ציין מצידו כי נעשה שימוש באותן מכונות הצבעה כבר בסיבוב הראשון של הבחירות, בו מפלגתו של בולסונארו ניצחה את מתחריה בשני בתי הקונגרס.

אותו בית המשפט קבע מועד אחרון במסגרתו יורשו בעלי בריתו של בולסונארו להציג ביקורת מלאה על סבבי ההצבעה.

טרם הבחירות, בולסונארו טען שוב ושוב שמערכת ההצבעה האלקטרונית של ברזיל פתוחה להונאות, והאשים את רשות הבחירות בהעדפת לולה.

נראה כי הביקורת של בולסונארו מהדהדת את הצהרותיו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ - מנהיג שקיים עמו יחסים חמים - אשר טען שוב ושוב שהבחירות בארה"ב ב-2020 נגנבו ממנו.

סירובו של בולסונארו להודות רשמית בתבוסה עורר מחאות כאוטיות ברחבי ברזיל מוקדם יותר החודש - בעיקר מצד תומכיו.

בשלב מסוים, המפגינים דרשו השתלטות צבאית על מתקני הממשלה וחקירה של מערכת ההצבעה האלקטרונית במדינה.

בולסונארו ביקש פעם אחר פעם מתומכיו שלא לחסום כבישים מהירים, בטענה שהדבר רק יערער את הלגיטימיות של תנועתם. במקום זאת, הוא הפציר בהם להתאסף בכיכרות ובמקומות ראויים אחרים לעצרות, בטענה כי מחאות שכאלה הן "מבורכות מאוד" וכי הן "חלק מהדמוקרטיה שלנו".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE