הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פאוצ'י נחקר במשך 7 שעות: "כשהוא מדבר - המדיה החברתית מצנזרת"
התובעים הכללים של לואיזיאנה ומיזורי חקרו את היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן בנוגע למעורבות שלו בהתנהלות הפלטפורמות החברתיות בתקופת השיא של מגפת הקורונה

ד"ר אנתוני פאוצ'י נחקר ביום רביעי במשך שבע שעות על ידי התובעים הכלליים של שתי מדינות רפובליקניות, זאת כחלק מתביעה הטוענת שהוא ובכירים אחרים בבית הלבן השתמשו בפלטפורמות של מדיה חברתית כדי להגביל את הדיון על הקורונה בזמן שיא המגפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

"דבר אחר ברור מתצהיר בן 7 השעות של ד"ר פאוצ'י", אמר היועץ המשפטי של מיזורי והסנאטור הנבחר, אריק שמיט, בציוץ בטוויטר. "כשפאוצ'י מדבר - המדיה החברתית מצנזרת".

שמיט והתובע הכללי של לואיזיאנה, ג'ף לנדרי, קיבלו בחודש שעבר אישור על ידי שופט פדרלי לחקור את היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן בן ה-81, שאמור לפרוש בחודש הבא. 

"מאז שהגשנו את התביעה החשובה שלנו, חשפנו מסמכים ותגליות שמוכחים תיאום ברור בין מנהל ביידן לבין חברות מדיה חברתיות בנוגע לצנזור השיח. אבל עדיין לא סיימנו", אמר שמיט בהצהרה. "אנחנו מתכננים לקבל תשובות בשם העם האמריקאי. המשיכו לעקוב".

לנדרי חיזק: "לכולנו מגיע לדעת עד כמה היה מעורב ד"ר פאוצ'י בצנזורה של העם האמריקאי במהלך מגפת הקורונה. ואני אמשיך להילחם על האמת בכל הקשור לשיתוף פעולה של הממשלה עם הביג טק כדי לחנוק את חופש הדיבור". 

שמיט ולנדרי הגישו את התביעה במאי בטענה כי הבן הלבן עסק ב"מפעל צנזורה" שבו פקידים פדרליים עבדו יחד עם ענקיות המדיה, כמו פייסבוק וטוויטר, כדי להגביל את המידע הזורם שהוגדר כ"אינפורמציה שגויה" לגבי נושאים שונים כמו וירוס הקורונה, בחירות 2020 והדיווח על האינטרסים העסקיים הזרים של האנטר ביידן, בנו של הנשיא. 

בסוף אוגוסט, שמיט ולנדרי האשימו כי "עשרות פקידים פדרליים בלפחות 11 סוכנויות פדרליות" - בהן המחלקות לבריאות ושירותי אנוש, ביטחון המולדת, לשכת האוכלוסין, מנהל המזון והתרופות, ה-FBI, משרד החוץ ומשרד האוצר - היו מודעים ליוזמה ואף לקחו חלק פעיל בה.

בחודש שעבר, השופט המחוזי של לואיזיאנה, טרי דאוטי, הסכים עם שני המחוקקים שיש להדיח את פאוצ'י ואת מזכירת העיתונות לשעבר ג'ן פסאקי. הוא אמר כי פאוצ'י "ללא ספק" עסק בתקשורת עם "בכירי מדיה חברתית" בעוד פסאקי הודתה במהלך תדרוך בבית הלבן ביולי 2021 כי הממשל "מסמן פוסטים בעייתיים בפייסבוק שמפיצים דיסאינפורמציה". 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE