הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-WHO וה-CDC הכריזו על החצבת כ"איום ממשי" על העולם - ומאשימים את הקורונה
ארגוני הבריאות המובילים חוששים מהירידה החדה במספר הילדים שהתחסנו נגד הנגיף המדבק יותר מהקורונה, כאשר אחת הסיבות לכך היא הפוקוס העולמי בחיסונים נגד קוביד, והזנחה של מחלות אחרות

דו"ח של שני גופי בריאות הציבור הגדולים בעולם הכריז על מחלת החצבת כ"איום בולט" על הקהילה העולמית.

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) וארגון הבריאות העולמי (WHO) חוששים שירידה בשיעורי החיסונים נגד חצבת והתפרצויות גדולות ומתמשכות, פירושו שהנגיף הוא "איום ממשי בכל אזור בעולם". 

מנכ"ל ה-WHO, ד"ר תאודרוס אדנהום גברה-יסוס, אמר שזה "מאוד קריטי" שתוכניות החיסונים יעלו בחזרה על המסלול כדי להימנע ממה שלדבריו היא "מחלה הניתנת למניעה".

"הפרדוקס של המגפה הוא שבעוד שחיסונים נגד הקורונה פותחו בזמן שיא והופצו במסע החסיונים הגדול בהיסטוריה, תוכניות החיסונים השגרתיות הופסקו באופן נרחב, ומיליוני ילדים החמיצו חיסונים מצילי חיים נגד מחלות קטלניות כמו חצבת", אמר. 

לפי נתונים של UNICEF, 23 מיליון ילדים החמיצו את החיסונים הבסיסיים נגד החצבת בשנת 2020. זה המספר הגבוה ביותר שנראה מאז 2009, ו-3.7 מיליון יותר מאשר בשנת 2019.

לפי ארגון הבריאות העולמי - הודו, סומליה ותימן הן שלוש המדינות עם התפרצות החצבת הגדולה ביותר.

בעוד שחצבת נחשבת לאחד הנגיפים המדבקים ביותר ואף יותר מקורונה, עם סיכון הידבקות של 90%, החיסון הקיים שניתן במהלך הילדות נחשב להגנה הטובה ביותר להפחתת התפרצויות עתידיות. 

 

ילד בהודו מקבל חיסון נגד חצבת (צילום: Getty Images)

 

ה-CDC קבע כי תשעה מתוך עשרה אנשים שאינם מחוסנים נגד חצבת, יידבקו במחלה אם ייחשפו אליה.

ב-26 באוקטובר דווח המוות הראשון בהודו, ואחריו מתו שלושה ילדים תוך 48 שעות. מאז, המחלה הכניעה 12 ילדים רק בעיר מומבאי - שם היו 233 מקרים מתחילת השנה, שזהו זינוק של פי שלושה מ-92 המקרים ושני מקרי המוות שדווחו בשנה שעברה. 

הנגיף מועבר דרך טיפות מים המשתחררות בהתעטשות ובשיעול שמגיע מאנשים נגועים. התסמינים השכיחים כוללים חום, תסמיני הצטננות, דלקת הלחמית ופריחה אדומה סביב הפנים וקווי השיער, לפני התפשטותה למקומות אחרים בגוף. 

הפריחה מופיעה בדרך כלל שלושה עד ארבעה ימים לאחר התפתחות התסמינים הראשוניים. 

נוסף לפריחה, החצבת עלולה להוביל לסיבוכים חמורים כגון דלקת ריאות ודלקת מוח, ולעתים, כמו שנראה בהודו, היא יכולה להיות קטלנית.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE