הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשולי המונדיאל: הדוברת של דה-סנטיס מגנה על האיסור של קטאר להציג סמלי להט"ב
לטענת כריסטינה פושאו, זה לא הוגן להגיע למדינה עם ערכים שונים ולצפות ממנה להתאים את עצמה לעולם. "אני לא מבינה למה ליברלים אמריקאים כ"כ מתקשים להבין את זה"

כריסטינה פושאו, הדוברת של מושל פלורידה רון דה-סנטיס, הגנה על מארחת המונדיאל, קטאר, אשר אוסרת על הצגת סמלי הלהט"ב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ההחלטה של קטאר שלא לאפשר להציג בפומבי סמלים הקשורים לקהילת הלהט"ב הגיעה עוד מזמן, זאת בשל העובדה שזה נוגד את חוקי האסלאם, שכן קטאר זו מדינה דתית. 

דיון סוער החל בטוויטר כאשר כתב כדורגל גרנט וואהל הראה בטוויטר כיצד הוא נכנס לאצטדיון ביום שני כדי לצפות במשחק בין ארצות הברית לוויילס, בעודו לבוש חולצה עם צבעי הגאווה. המאבטח בכניסה אמר לו: "אתה חייב להחליף חולצה, זה אסור".

ולא רק וואהל, אוהדים אחרים רבים פרסמו ברשתות החברתיות כי סממנים שונים של קהילת הלהט"ב שהיו עליהם הוחרמו. 

ד"ר נאיף בן נהאר, המוכר כאקדמאי קטארי, השיב לוואהל ואמר כי הוא "גאה" בתגובה של המדינה שלו: "אני לא יודע מתי יבינו בני המערב, שהערכים שלהם הם אינם אוניברסליים. יש תרבויות אחרות בעלות ערכים שונים שצריך לכבד אותן באותה מידה. בואו לא נשכח שהמערב אינו הדובר של האנושות".

אז, הדוברת של המושל הרפובליקני של פלורידה הגיבה לדבריו של הד"ר הקטארי ולדיון הסוער ברשתות החברתיות והתקשורת, וכתבה לו:

"כאמריקאית, הערכים שלי שונים מהערכים שלך… אבל העניין הוא שאני לא נוסעת למדינה שלך ומצפה מהאנשים שלך להשתנות ולהתאים את עצמם לערכים שלי. אני לא מבינה למה זה כל כך קשה לליברלים אמריקאים להבין את זה", כתבה.

 

 

לאחר מכן, פושאו כתבה: "הדת והחוקים של קטאר לא היו סוד לאיש לפני האירוע הזה, והאיש הזה (וואהל) ידע למה לצפות כאשר קיבל את ההחלטה לבקר בקטאר. אם הוא היה רוצה להביע מחאה עבור זכויות הלהט"ב, הוא היה יכול להחרים, אבל אז זה לא היה מקבל כל כך הרבה תשומת לב".

יש לציין כי נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, הבטיח פני תחילת המונדיאל כי "כולם יהיו מזומנים לאירוע, ללא קשר למוצא, רקע, דת, מגדר, נטייה מינית או לאום". ועדיין, המדינה המארחת מסרבת לקבל התבטאויות פומביות להט"ביות.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE