הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחפשים עבודה? ה-CIA מגייס בעלי רקע רוסי ה"נגעלים" ממלחמתו של פוטין - "אנחנו פתוחים לעסקים"
"אנחנו מספקים הנחיות בשפה הרוסית כיצד ליצור קשר בבטחה עם ה-CIA - דרך אתר האינטרנט האפל שלנו או VPN - עבור אלה שנאלצים להגיע אלינו בגלל המלחמה הלא צודקת של ממשלת רוסיה"

סוכנות הביון המרכזית (CIA) מבקשת לנצל אזרחים רוסים ולהשתמש בהם כמרגלים פוטנציאליים מתוך מאגרים אנשים ש"נגעלים" ממלחמתו של פוטין באוקראינה, כך דיווח השבוע הוול סטריט ג'ורנל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

סגן מנהל חטיבת המודיעין של ה-CIA דיוויד מארלו, המכהן בתפקידו מאז יוני 2021, אמר בנאום נדיר שמסר במרכז היידן של אוניברסיטת ג'ורג' מייסון כי ה-CIA "מחפש מסביב לעולם" אחר רוסים שאינם מרוצים מהפלישה לאוקראינה.

מדובר בהופעה הפומבית הראשונה של מארלו מאז שנכנס לתפקידו זמן כסגן מנהל החטיבה.


זה "בגלל שאנחנו פתוחים לעסקים", הדגיש והוסיף כי מדובר בניסיון להשיג נכסים מהימנים הכוללים קציני צבא ואפילו אוליגרכים הכועסים על כך שהושפעו מהבידוד הכלכלי והפוליטי הקיצוני אליו רוסיה נכנסה מאז פברואר השנה.

מארלו גם הציע את הערכתו לאופי בו מעמדו של הנשיא נפגע עקב המלחמה: "פוטין היה ברגע הטוב ביותר שלו יום לפני שהוא פלש".

מארלו גם דיבר על הפוטנציאל שהיה למנהיג הרוסי להפעיל לחץ על אוקראינה ונאט"ו השכנות לפני ההחלטה לפלוש, לדבריו הנשיא הרוסי: "בזבז כל חלק מזה". לפני הפלישה ב-24 בפברואר, לנשיא פוטין היה את "כל הכוח שהיה לו אי פעם", הוסיף.

כמה פרסומים בינלאומיים כינו את נאומו של מארלו שנחשף לראשונה שלשום כ"הצעת גיוס". "ולכן, עבור מנהלי התפעול, אנחנו מחפשים ברחבי העולם רוסים שסולדים כמונו, ואנחנו פתוחים לעסקים", ציין מארלו.

במקביל, הוול סטריט ג'ורנל ציין כי המלחמה המתמשכת באוקראינה בישרה על ראשיתה של "מלחמת ריגול מועצמת" באירופה.

החל מלפני חודשים דווח בהרחבה כי ה-CIA הקים אף פורטל בדארק-נט לרוסים ממורמרים עם מידע ממשלתי או גישה מיוחדת אשר רוצים ליצור קשר.

"אנחנו מספקים הנחיות בשפה הרוסית כיצד ליצור קשר בבטחה עם ה-CIA - דרך אתר האינטרנט האפל שלנו או VPN - עבור אלה שנאלצים להגיע אלינו בגלל המלחמה הלא צודקת של ממשלת רוסיה", אמר גורם ב-CIA ל-CBS News כבר בחודש מאי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE