הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"איראן - 2; אנגליה, ישראל, סעודיה והבוגדים - 6": התקשורת האיראנית מאשימה את ישראל בתבוסת נבחרתם לאנגליה 6:2
היומון, 'Vatanemrooz', דיווח כי מפגינים חגגו את התבוסה המשפילה של ארצם ברחובות איראן, ופרצו בתרועות בבתי הקפה כשאנגליה הבקיעה שערים תוך צפירה בצופרי המכוניות לאחר המשחק

איראן עדיין המומה מההשפלה שחוותה בפתיחת המונדיאל כשהפסידה 6-2 לנברחת אנגליה המצוינת בהתמודדות שזכתה לכותרות לא רק בשל התוצאה אלא בעיקר בשל המחאות של שחקני איראן שסירבו לשיר את המנון נבחרתם בפתיחה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

חלקים מהתקשורת האיראנית ביקשו להאשים את התבוסה בתסיסה שאחזה ברפובליקה האסלאמית מאז מותה של מחסה אמיני בת ה-22 ב-16 בספטמבר בהיותה במעצר בידי שירותי משטרת המוסר הסדיסטים של איראן.

חלק מהעיתונאים פנו לטקטיקה המוכרת של האשמת אויבים זרים, כולל ישראל, ארצות הברית ובריטניה, ביצירת הפגנות שלדבריהם ערערו את המוראל של הנבחרת הלאומית.

"איראן - 2; אנגליה, ישראל, סעודיה והבוגדים - 6", נכתב בכותרת היומון הפרו-איסלאמי Kayhan.

העיתון, שעורכו הראשי מונה על ידי המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, כתב כי התבוסה הגיעה לאחר "שבועות של לוחמה פסיכולוגית לא הוגנת וחסרת תקדים נגד הנבחרת... מצד בוגדים מקומיים וזרים". עוד נאמר כי "זרם תקשורתי פוליטי" ביקש "לפגוע ברוח הנבחרת".

אוהדי איראן ביציעים קראו בזמן המשחק בשמה של אמיני, החזיקו שלטים, ולבשו חולצות עם סיסמאות מחאה תוך שריקות בוז במהלך ההמנון. אוהדים אחרים נראו מהוססים אם בכלל לתמוך בנבחרתם על רקע הדיכוי האלים של כוחות הביטחון. 

לפחות 419 בני אדם נהרגו מאז פרוץ ההפגנות בספטמבר, כשאפילו בזמן המשחק, כוחות ביטחון איראניים שחררו מטחי יריות נגד מפגינים בעיירה כורדית במערב הרפובליקה האיסלאמית.

היומון, 'Vatanemrooz', דיווח כי מפגינים חגגו את התבוסה המשפילה של ארצם ברחובות איראן, ופרצו בתרועות בבתי הקפה כשאנגליה הבקיעה שערים תוך צפירה בצופרי המכוניות לאחר המשחק.

צילומים ממרכז טהראן הופצו באינטרנט בהם נראים נהגי אופנוע צופרים וקוראים "שישה!" בהתייחסם לששת השערים שאנגליה כבשה.

"אף אחד מהשחקנים לא היה מוכן ברוחו", כתב היומון האיראני 'שארג', התומך בכוחות הרפורמה במדינה.

כידוע, תנועת המחאה הכלל-ארצית התמקדה לראשונה בחיג'אב, מטפחת הראש שהפכה לחובה חוקית באיראן, אך עד מהרה המחאה החלה בקריאות לנפילת אנשי הדת השיעים השולטים במדינה.  במהלך ההפגנות, יוצרי קולנוע, שחקנים, כוכבי ספורט, וסלבריטאים אחרים התבטאו בפומבי נגד הממשלה.

הנבחרת הלאומית מצידה נקלעה ללחץ עצום מצד המפגינים להראות תמיכה בהפגנות. השחקנים התמודדו עם ביקורת ציבורית בשבוע שעבר לאחר שנפגשו עם הנשיא אברהים ראיסי. כמה שחקנים אף צולמו משתחוים לכבוד ראיסי.

"אז הלכתם לנשיא, זו הייתה ההזדמנות לבקש ממנו לא להרוג ילדים ובני נוער, לכל הפחות!" השחקן האיראני הבולט פרוויז פארסטוואי כתב באינסטגרם בנימה ביקורתית.

לפני בעיטת הפתיחה מול אנגליה, שחקנים איראנים סירבו כאמור לשיר את ההמנון, ועמדו בשקט באקט של סולידריות.

במהלך המשחק הם אף לא חגגו את שני השערים של נבחרתם.

שחקני הנבחרת מסתכנים בתגובה קשה מצד המשטר בשל מחאתם השקטה.

סוכנות הידיעות הממשלתית IRNA ביקשה לקדם את הנבחרת כסמל פטריוטי ומאחד, ותיארה את השחקנים כ"חיילים שנלחמים לרומם את ארצם" - ופגיעה בדימוי זה עלולה לסכנם. כמה כוכבי כדורגל לשעבר שתמכו בתנועת המחאה נעצרו והואשמו שלא בפניהם.

מוסלמי מויין, ראש ארגון המרחב הקיברנטי של משמרות המהפכה, טען, "החלוצים של אנגליה לא כבשו את השערים", והוסיף כי התבוסה של איראן הייתה עבודה של כוכבי נבחרת איראן בעבר שהפגינו מחוץ למגרש.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE