הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טבלה המוכיחה "זו הסיבה שסין תשתלט על העולם"
רבים מדברים על היתרונות של ארצות המערב במלחמה הכלכלית והתרבותית הקרה בינן ובין סין - אך ישנו פרמטר אחד לפחות שבו קשה לילדי המערב להתחרות עם מקביליהם בסין - מדובר כמובן, בתשוקה ובשאיפה למצוינות

הפיכה לאסטרונאוט איבדה לכאורה חלק מזוהרה, לפחות בארצות הברית ובבריטניה, שבהן ישנו סיכוי גבוה פי שלושה שילדים ירצו להשפיע על המדיה החברתית מאשר לחקור את החלל. 

עם זאת, אנה פלק מ'סטטיסטה' מציינת שבסין, ההפך הוא הנכון, כאשר יותר ממחצית (56 אחוזים) מבני ה-8 עד ה-12 אמרו שהם הכי היו רוצים להיות אסטרונאוטים כשיגדלו ורק 18 אחוז משפיעני רשת.

התרשים הבא מציג את תשובותיהן של כ-3,000 ילדים שנשאלו לאיזה מקצוע הם הכי נמשכים, מתוך אפשרויות מרובות הכוללות - משפיען/יוטיובר, אסטרונאוט, מורה, ספורטאי מקצועי, ומוזיקאי, כחלק ממחקר משנת 2019 של The Harris Poll.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

למרות שהסיבה המדויקת להבדלי השאיפות אינה ידועה, היא כנראה מסתכמת במספר גורמים. אריק ברגר מ-Ars Technica מציע שאחת הסיבות האפשריות יכולה להיות העובדה שמערכת החינוך בסין שמה דגש רב יותר על הערך של מדע וחקר החלל. אחרי הכל, הסקר גם מצא שילדים בסין גילו עניין רב יותר בנושאי חלל מאשר במדינות אחרות, וכשנשאלו האם בני אדם יחיו בסופו של דבר על כוכבי לכת אחרים או בחלל החיצון, 95 אחוז מהילדים הסינים אמרו שירצו לעשות זאת - לעומת 'רק' 70 אחוזים בארה"ב ובבריטניה.

יתכן והתוצאות גם פחות קשורות לחוסר עניין בחלל ויותר לזוהר ולחשיפה היחסית של המדיה החברתית בכל מדינה. במקום שבו ארה"ב ובריטניה הגדילו את השימוש במדיה החברתית שלהן בשנים האחרונות, סין החלה להחמיר את ההגבלות על אתרים אלה, במיוחד כשמדובר בילדים, תוך ציון הסכנות של התמכרות לאינטרנט והשפעות שליליות על הראייה של בני הנוער, ריכוזם ובריאותם הנפשית.

כאשר גרסת ה-TikTok הזמינה בסין, אינה מאפשרת לילדים מתחת לגיל 14 להשתמש בו יותר מ-40 דקות, או בין השעות 22:00 ל-6 בבוקר.

בסין האפליקציה גם מציגה יותר תוכן חינוכי (ועוד צנזורה פוליטית) מאשר בגרסה הבינלאומית.

לעומת זאת, לרשתות החברתיות יש מעט הגבלות בבריטניה ובארצות הברית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE