הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עתיד דיסטופי": משטרת סן פרנסיסקו רוצה להשתמש ברובוטים כדי להרוג חשודים
השימוש בכוח נגד בני אדם יתקיים רק במצבים חריגים בהם קיים איום ממשי וכאשר לשוטרים אין אפשרויות אחרות. המבקרים אומרים: "אף אחד לא צריך להמשיך בחייו כאילו זה נורמלי"

משטרת סן פרנסיסקו מבקשת שיאפשרו לה להשתמש ברובוטים עם "כוח קטלני", איתם השוטרים יוכלו לטפל באירועים חריגים ולהרוג חשודים בשלט רחוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

המסמך למעשה מבקש להשתמש ב-17 הרובוטים הקיימים אצל המחלקה, אם כי יש לציין שלא נעשה שימוש באף אחד מהם כדי לתקוף אדם. בהצעה השנויה במחלוקת הודגש כי השימוש בכוח קטלני יתאפשר רק אם יתקיים איום ממשי על שוטרים או על הציבור.

"רובוטים ישמשו כאופציה של כוח קטלני רק כאשר הסיכון לאובדן חיים לציבור או לשוטרים קרובה ועולה על כל אפשרות כוח אחרת הזמינה למשטרת סן פרנסיסקו", נכתב בהצעה. לשם כך יוקצו שוטרים שיעברו הכשרה מיוחדת ורק הם יוכלו להפעיל מרחוק את הרובוטים. 

אם הבקשה אכן תתקבל, צוותי המשטרה בעיר יוכלו להשתמש בהם במהלך אימונים וסימולציות, מעצרים פליליים, אירועים קריטיים, מימוש צו וטיפול בחפץ חשוד. 

בינתיים, ועדת הכללים שבדקה את ההצעה הצביעה בעד לשלוח אותה למועצת המפקחים, שידונו על כך בישיבה שתיערך ביום שלישי הקרוב.

אחת המבקרות על הכנסת כלי שכזה לשורות המשטרה היא טיפאני מויר, עורכת דין בכירה בוועדת עורכי הדין לזכויות האזרח של מפרץ סן פרנסיסקו. לדבריה, "אנחנו חיים בעתיד דיסטופי שבו אנחנו מתלבטים אם המשטרה עשויה להשתמש ברובוטים כדי להוציא אזרחים להורג ללא משפט, ללא חבר מושבעים או שופט". 

מויר הוסיפה כי לדעתה "אף מקצוען משפטי או תושב רגיל לא צריך להמשיך בחייו כאילו זה נורמלי". 

בעבר עלתה הצעה דומה במשטרת אוקלנד, אך המחלקה סירבה להמשיך עם הרעיון. בדאלאס, בשנת 2016, המשטרה השתמשה ברובוט כדי להרוג אדם חמוש שרצח חמישה שוטרים. 

דובר ה-SFPD אמר כי למחלקה אין כרגע "שום סוג של תוכנית ספציפית" לגבי שימוש בכוח הקטלני של הרובוטים, וכי ההנחה היא שנסיבות שיחייבו שימוש בכוח כזה יהיו "נדירות וחריגות".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE