הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמות האמריקאים שנושאים על עצמם נשק חם מכפילה את עצמה
בעוד המחקר משווה בין הנתונים של שנת 2015 ו-2019, סביר להניח שהשנה הזו המספר גבוה בהרבה שכן בתקופת מגפת הקורונה מכירות הנשק שברו שיאים

מחקר חדש שפורסם לאחרונה מראה כי כ-6 מיליון מבוגרים אמריקאים נשאו עליהם אקדח טעון מדי יום בשנת 2019, מספר כפול מזה שנרשם בשנת 2015. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

התוצאות, שפורסמו ב-American Journal of Public Health, מראות שינוי של עשרות שנים בבעלות על נשק אמריקאי, כאשר אחוזים גדלים של בעלי נשק אומרים שהם מחזיקים בו עבור הגנה עצמית ולא לציד או בילוי, ורובם בוחרים לשאת אותם כשהם יוצאים מביתם. 

6 מיליון האמריקאים שנושאים נשק באופן יום יומי הוא קטן בהרבה מהנתונים לפיהם לשליש מהמבוגרים האמריקאים יש נשק אישי. כ-16 מיליון מתוכם הודו שהם לוקחים את האקדח איתם לפחות פעם בחודש. 

אבל כאמור, נשיאת נשק בציבור גדלה מאוד בשנים האחרונות. אותם חוקרים ערכו מחקר דומה בשנת 2015, עם אותה מתודולוגיה, אז נמצא כי כ-3 מיליון מבוגרים אמריקאים נושאים עמם אקדח טעון מדי יום, ו-9 מיליון פעם בחודש.

בשנה האחרונה, סביר להניח שהמספרים גדלו עוד יותר, ועל אף שאין נתונים מדוייקים ידוע שבמהלך מגפת הקורונה מכירות הנשק שברו שיא. "יש לנו את כל הסיבות להאמין שהמגמה הזו ממשיכה", אמר עלי רוהאני-רחבר, פרופ' באוניברסיטת וושינגטון וזה שעמד בראש המחקר. 

מבחינה דמוגרפית, רוב האמריקאים שנשאו עמם נשק הגיעו מדרום ארה"ב. כמו כן, ארבעה מכל חמישה היו גברים, ושלושה מתוך ארבעה היו לבנים. 

גורמים דמוגרפיים אחרים כמו השכלה והכנסה של משק בית, לא היו פקטור אם בעלי הנשק בחרו לשאת את האקדחים שלהם בציבור או לא. החוקרים מצאו שלרבע מנושאי הנשק הייתה הכנסה של לפחות 125,000 דולר בשנה, וכמעט שליש סיימו את לימודיהם בקולג'. 

רק 8 אחוזים מבעלי האקדחים והנשאים היו ברמת הכנסה נמוכה יותר, והרוויחו פחות מ-25,000 דולר בשנה. 

העלייה בנשיאת נשק מגיעה לצד שנים בהן מדינות בארה"ב הקלו על החוקים של נשיאת אקדח בפומבי, כאשר עשרות מדינות ביטלו את הדרישה מהתושבים לקבל "אישור נשיאה סמוי". 

רוהאני-רחבר אמר על כך כי "המדינה כולה נעה בשניים או שלושה עשורים אחרונים, בצורה מאוד ברורה ודרמטית, לעבר התרופפות חוקי נשיאת כלי נשק". 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE