הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שחקן כדורגל איראני נעצר בשל תמיכתו בהפגנות האלימות במדינה
הכדורגלן הוא מבקר קולני של הממשל, אם כי הוא לא חלק מהקבוצה הלאומית שמשחקת במונדיאל, שהביעה מחאה בכך שלא שרה את ההמנון במשחק הראשון

איראן עצרה ביום חמישי שחקן כדורגל שהיה בעבר חלק מהקבוצה הלאומית, זאת בשל הביקורת הקולנית שלו על הממשלה בעוד שהרשויות מנסות להתמודד עם הפגנות ארציות והשפלה לאומית במונדיאל. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

סוכנויות הידיעות פארס ותסנים, דיווחו כי ווריה געפורי נעצר בגין "העלבת נחברת הכדורגל הלאומית ותעמולה נגד הממשלה". 

געפורי, שלא נבחר להשתתף במונדיאל, מבקר את הממשלה האיראנית עוד מתחילת הקריירה שלו. הוא התנגד לאיסור הממושך על נשים לצפות במשחקי כדורגל לגברים, וכן למדיניות החוץ של המדינה שהובילה לסנקציות מערביות משתקות.

לאחרונה, הוא הביע את הזדהות עם משפחתה של הצעירה בת ה-22 שמתה במעצר של משטרת המוסר של איראן, שעצרה אותה בגלל שהיא לבשה את החיג'אב שלה שלא כראוי - אירוע שהצית את ההפגנות האחרונות. כמו כן, בימים האחרונים הוא קרא להפסיק את הדיכוי האלים נגד המפגינים.

הדיווחים על מעצרו הגיעו לפני המשחק במונדיאל בין איראן לוויילס, שייערך היום (שישי). במשחק הפתיחה של איראן, שהפסידה 6-2 לאנגליה, חברי הנבחרת האיראנית סירבו לשיר את ההמנון הלאומי של מדינתם, כאשר אוהדים רבים בקהל הביעו את תמיכתם בהפגנות.

 

(צילום: Getty Images)

 

גורמים איראנים לא אמרו אם האקטיביזם של געפורי היה קשור להחלטה שלא לצרף אותו לנבחרת הכדורגל. 

הוא משחק בקבוצת Khuzestan Foolad בעיר אהוואד שבדרום מערב המדינה, ויו"ר המועדון התפטר מאוחר יותר ביום חמישי. 

ההפגנות, שהחלו ב-16 בספטמבר בגלל מותה של מאהסה אמיני הכורדיה, שמגיעה מאזור הכורדי מערבי של המדינה שממנו מגיע גם געפורי. המחאות האלימות לא מראות שום סימני דעיכה, ואין ספק שהן אחד האתגרים הגדולים ביותר לאנשי הדת ששולטים במדינה מאז המהפכה בשנת 1979. 

ארגוני זכויות אדם טוענים שכוחות הביטחון משתמשים בתחמושת חיה על המפגינים, כמו גם מכים אותם ועוצרים אותם. לפחות 422 מפגינים נהרגו ויותר מ-18,000 נעצרו מאז החלו המחאות. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE