הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האפיפיור פיטר את כל ההנהגה של ארגון צדקה עולמי על רקע האשמות בהטרדה
סקנדל חמור אופף את הותיקן לאחר שארגון הצדקה המרכזי של הכנסייה הקתולית נחשדו ביחס קשה ומתעמר בעובדי המטה - לפי הפרסומים אין חשדות להתעללות מינית

בצו שפורסם ביום שלישי, האפיפיור פרנציסקוס פיטר את כל מנהיגי ארגון הצדקה "קריטאס אינטרנשיונליס", ומינה מנהל זמני מטעם הוותיקן לעמוד בראש הקונפדרציה החולשת על 162 ארגוני סעד, פיתוח ושירותים חברתיים קתולים הפועלים ביותר מ-200 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לפי רויטרס, האפיפיור החליט לפטר את כל הנהלת ארגון הצדקה בעקבות האשמות על השפלה והטרדה מטעם הצוות במטה הארגון ברומא. כמה עובדי צדקה בהווה ובעבר שוחחו עם סוכנות הידיעות, כאשר עובד לשעבר אף אמר כי העובדים במטה הצדקה סבלו מהטרדה, פחד ו"השפלה פולחנית".

במקביל, המכון לפיתוח של הוותיקן, לו כפוף ארגון הצדקה, הודיע ​​כי בוצעה השנה חקירה מקיפה בהשתתפות הנהלה חיצונית ומומחים פסיכולוגיים. החקירה הגיעה למסקנה שאכן יש בסיס לדיווחים לעיל.

עם זאת, המכון הוסיף כי אין ראיות לכך שהתרחשה התעללות כספית או מינית, אך זוהו מספר בעיות ש"דורשות פעולה מיידית". לדבריהם, כשלים אלו היו בעיקר בתחום הניהול והנהלים של החברה, והשפיעו לרעה על רוח הצוות והמורל של הצוות.

בעקבות החלטת האפיפיור הגיעה גם התפטרותו של הקרדינל לואיס אנטוניו טאגלה, המכונה לעתים קרובות בעיתונות 'פרנציסקוס של אסיה', ומי שהיה נשיא ארגון הצדקה אך שלא היה מעורב בניהול השוטף של הארגון. הקרדינל הפיליפיני נתפס עד לא מזמן על ידי אחדים כיורשו האפשרי של פרנציסקוס.

עם זאת, טאגלה ישמור על תפקידו הכנסייתי העיקרי כראש הדיקסטריה לבשורה בתוך הכנסייה הקתולית, האחראי על ניהול פעילות המיסיונרים.

רויטרס גם ציינה כי מלבד הקרדינל וכומר אחד נוסף, כל ראשי ארגון הצדקה הבינלאומי לא היו בהגדרתם אנשי דת.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE