הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרופסור מאוניברסיטת סטנפורד: "החופש האקדמי מת, טוני פאוצ'י הוא האפיפיור של המדע שויתר על אמת מדעית"
לאחר שהתברר כי בחודש אוגוסט מרבית הנפטרים מנגיף הקורונה היו מחוסנים לפחות בחלקם, ולאחר שהתברר כי מדיניות הסגרים לא היתה בעלת יעילות אפידמולוגית, הפרופסור הבכיר ג'יי בהטצ'אריה מבקש לומר את דבריו - על הדרך הוא מבקש מאילון מאסק להשיב את חופש הביטוי ואת היכולת לדון ולהתדיין בנושאי מדע ורפואה

פרופסור מסטנפורד שקרא תיגר על אורתודוקסיית הסגרים מזהיר כי "החופש האקדמי מת", וכי אלה שכפרו בנראטיב הממשל והתקשורת בנושא המגפה עומדים כעת בפני "סביבת עבודה עוינת בצורה משמעותית". 

ד"ר ג'יי בהטצ'אריה, מחבר הצהרת 'ברינגטון הגדולה' במסגרתה אלפי מדענים קראו למדיניות חסינות עדר, הזהיר כי "כשאתה נוקט עמדה מנוגדת לאנשי הדת המדעיים, החיים שלך הופכים לגיהינום חי".

בנאום בוועידת החירות האקדמית שנערך בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת סטנפורד, בהטצ'אריה, שתיאר בעבר את הסגרים כמדיניות המזיקה ביותר ב"כל ההיסטוריה", ו"כטעות הבודדת הגדולה ביותר של בריאות הציבור ב-100 השנים האחרונות", ציין "יש לנו איש דת גבוה שמצהיר מלמעלה מה נכון ומה לא נכון".

בראיון נוסף ל-Fox News ציין "הנחת היסוד היא שאם אין לך הגנה - אז אין לך חופש אקדמי במקרים קשים. [לדוגמה] כאשר לחבר סגל יש רעיון שאינו פופולרי בקרב חלק מהסגל... או אפילו הממשל... אז הם לא מגנים עליו במקרה כזה, ולכן אין לך חופש אקדמי בכלל".

בהטצ'אריה אמר על הצהרת ברינגטון כי "מטרת המסמך נועדה לומר לציבור שאין הסכמה מדעית בעד סגרים, שלמעשה אפידמיולוגים רבים, רופאים רבים, אנשים רבים אחרים - אנשים בולטים - לא הסכימו עם הקונצנזוס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לאחר מכן תיאר הפרופסור כיצד תומכי ההכרזה הודרו באופן שיטתי מדיונים.

"אם סטנפורד באמת היתה מחויבת לחופש אקדמי, הם היו פועלים כדי לוודא שיהיו ויכוחים ודיונים, סמינרים, שבהם הרעיונות יידונו בקרב הסגל", הוא טען והוסיף כי "הכוח החליף את רעיון האמת בתור האור המנחה". "אז יש לך מישהו כמו טוני פאוצ'י שאומר באופן לא אירוני, שאם אתה מערער עליו, אתה לא סתם מטיל ספק באדם, אתה מטיל ספק במדע עצמו", ציין והוסיף "זהו תרגיל של כוח גולמי, שבו הוא מציב את עצמו כאפיפיור המדע ולא כחלק מרצון אמיתי ללמוד את האמת".

"הם ניסו באופן שיטתי לגרום לזה להיראות כאילו כולם מסכימים עם הרעיונות שלהם לגבי המדיניות, כשלמעשה הייתה מחלוקת עמוקה בין מדענים ואפידמיולוגים לגבי האסטרטגיה הנכונה", טען הפרופסור. בהטצ'אריה גם קרא לבעלים החדש של טוויטר אילון מאסק "לחשוף את משטר הצנזורה הממשלתי".

הערותיו מגיעות על רקע ניתוח חדש של נתונים פדרליים ומדינתיים המעיד כי לראשונה רוב האמריקנים שמתים מקורונה חוסנו לפחות באופן חלקי.

"חמישים ושמונה אחוז ממקרי המוות מנגיף הקורונה באוגוסט היו של אנשים שחוסנו או קיבלו בוסטר", מדווח הוושינגטון פוסט במאמר שכותרתו 'קוביד הוא כבר לא בעיקר מגיפה של לא מחוסנים'.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE