הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: קלאוס שוואב הוריד את המסיכות - טוען ש"סין היא מודל לחיקוי"
מי לעזאזל, אפילו בקרב הפרוגרסיבים המהפכניים, קורא בגלוי לאימוץ המודל הסיני עבור מדינותיהם?

פעם, לסובייטים הייתה רשת בשליטה הדוקה של אינטרנציונלים הידועה בשם COMINTERN כדי לקדם את המודל הקומוניסטי באירופה ומחוצה לה.

כפי שזה נראה כעת, לסינים האדומים יש את קלאוס שוואב.

לפי רשת פוקס ניוז, מייסד ויו"ר הפורום הכלכלי העולמי, קלאוס שוואב, ישב לאחרונה לראיון עם כלי תקשורת ממלכתי סיני והכריז שסין היא "מודל לחיקוי" עבור מדינות אחרות. שוואב, בן ה-84, אמר את הדברים במהלך ראיון עם טיאן ווי מ-CGTN בשבוע שעבר בבנגקוק, תאילנד. שוואב הדגיש כי הוא מכבד את ההישגים ה"עצומים" של סין במודרניזציית כלכלתה במהלך 40 השנים האחרונות. "אני חושב שזה מודל לחיקוי עבור מדינות רבות", אמר, בטרם סייג את דבריו ואמר כי הוא חושב שכל מדינה צריכה לקבל את ההחלטות שלה לגבי איזו מערכת ממשל היא רוצה לעצמה.

"אני חושב שאנחנו צריכים להיות זהירים מאוד בהטלת המערכות. אבל המודל הסיני הוא בהחלט מודל מאוד אטרקטיבי עבור לא מעט מדינות", אמר.

מודל לחיקוי? מדינה עם אפס חופש, ניידות חברתית נמוכה, ציוני אשראי חברתיים ומעקב ממשלתי מתמיד?

מי לעזאזל, אפילו בקרב הפרוגרסיבים המהפכניים, קורא בגלוי לאימוץ המודל הסיני עבור מדינותיהם?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סין למעשה היא בית סוהר ענק, הכולל עבדות, סדנאות יזע, שכר נמוך, ומחנות עבודה. אם תאתגר את הממשלה תדחס תוך זמן קצר לכלא לשארית חייך.

במקרה של האויגורים, עצם היותם בלאום הלא נכון מספיק לכך.

סין היא מדינה שאנשים בורחים ממנה. בשנת 2019, לפי הנתונים הסטטיסטיים של סין עצמה, 11 מיליון השתחררו ועברו למדינות אחרות רק כדי להתרחק ממנה, כשכשליש מגיעים לארה"ב.

לסין יש את שיעור ההגירה העולמי השלישי בגובהו אחרי הודו ומקסיקו, וכן כולנו יודעים מה יש בצד הצפוני של מקסיקו שמביא אותם החוצה.

שוואב, יודע שאהבתו לסין תתאים לעיתונאי-התעמולה הסינית, אך לא תישמע טוב מדי לאוזניים במערב, סייג אותה באומרו כי כל אומה צריכה לבחור את דרך הממשל שלה. אך בהתחשב בכך שהשיטה בה הוא תומך במערב מחייבת במפורש אליטה מפלגתית לעשות את כל הבחירות עבור האנשים ששולטים עליהם ביד ברזל - ברור מהי פילוסופיית הממשל המועדפת עליו.

באשר לסין עצמה, ובכן, האם הסינים זכו לבחור את השיטה הנוראית בה הם חיים?

לא, בשנת 1948, מאו דזה-דונג, בסיוע של הקומינטרן, רצח את דרכו לשלטון וכפה את המשטר האכזרי ביותר שניתן לדמיין על סין - מאז שיטה זו קיימת בפועל. נראה שהקומינטרן הישן תמיד זוכה לצחוק האחרון. כי מי היה מעלה על דעתו שעד 2023, ראש הפורום הכלכלי העולמי, בנו של אדם עם קשרים למפלגה הנאצית, יוצא ומעודד את המודל הסיני, תוך שימוש ביוקרה של הארגון הבינלאומי שבראשו הוא עומד כאמינות.

באשר לקשרים הנאצים של משפחת שוואב, סביר להניח שהם לא חזקים כפי שחלק טוענים, אבל הם גרועים מספיק: בהתבסס על ויקיפדיה, אביו השוויצרי של שוואב ניהל חברה בגרמניה הנאצית שהשתמשה בעבדות ובעבודות כפייה.

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE