הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות הניצחון הרפובליקני: קווין מקארתי מתקשה לגייס תמיכה לתפקיד יו"ר בית הנבחרים
מפלגתו אומנם זכתה מחדש בשליטה בבית התחתון של הקונגרס, אך הנציג מתקשה להשיג את מספר הקולות הנדרשים על מנת לאשר את מועמדותו ובכך להחליף את ננסי פלוסי

מנהיג המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים ומי שעתיד להתמנות לתפקיד יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארתי, מתקשה לגייס מספיק תמיכה על מנת להיכנס לתפקיד המיוחל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מקארתי (צילום: Getty Images)

 

מקארתי זקוק ל-218 קולות כדי להיבחר ליו"ר בית הנבחרים כאשר מושב הקונגרס החדש יפתח בינואר. עם זאת, הרפובליקנים צפויים להחזיק רק 221 מושבים, ועל כן מספר קטן של חברי קונגרס מתוך המפלגה עלולים למנוע - או לכל הפחות לעכב - את כניסתו לתפקיד של חבר הקונגרס מקליפורניה.

למעשה, כבר עתה יש חברי קונגרס רפובליקנים שהודיעו כי אין בכוונתם להצביע למקארתי בכל מקרה: "אין לו את הקולות הנדרשים", סיפר אנדי ביגס, חבר קונגרס רפובליקני מאריזונה, "חלק משלבי האבל כוללים הכחשה, וזה בהחלט יהיה ואז נגיע לשלב המיקוח שבו ינסו להבין מה הכיוון. בסוף נמצא מועמד בעל קונצנזוס רחב".

דבריו של ביגס וחברי קונגרס שמרניים נוספים מציבים את מקארתי בעמדה בעייתית ביותר. מחד, הוא זכה במועמדות המפלגה לתפקיד, אך מצד שני עליו להילחם על עתידו הפוליטי ולוודא שיצליח להחליף את ננסי פלוסי.

 

בניין הקפיטול בוושינגטון (צילום: Shutterstock)

 

אם לא יקרה משהו יוצא דופן ובסופו של דבר תירשם התנגדות למועמדותו של מקארתי, זו תהיה הפעם הראשונה מזה 100 שנים שבה צפויות להתקיים מספר רב של הצבעות כדי להכריע מי יהיה יו"ר בית הנבחרים.

חשוב לציין כי הבחירה ביו"ר נעשית באמצעות בחירות בקרב חברי הקונגרס, ובדרך כלל נדרשת הצבעה אחת - לעיתים רחוקות שתיים - על מנת לסיים את התהליך. היו 14 פעמים שבהן נדרשו יותר משתי הצבעות כאשר 13 מתוכן אירעו לפני מלחמת האזרחים.

הפעם האחרונה הייתה בשנת 1923, כאשר פרדריק גילט - רפובליקני ממסצ'וסטס - ניסה להישאר בתפקיד שבו כיהן מאז 1919. מפלגתו אומנם הייתה הגדולה ביותר בקונגרס, אך אחרי ההצבעה הראשונה הוא לא הגיע למספר המיוחל. ב-4 בדצמבר של אותה שנה נערכו ארבע הצבעות, כאשר בכל אחת הזרם הפרוגרסיבי של המפלגה הרפובליקנית מנעה את ניצחונו.

בסופו של דבר, לאחר ימים ארוכים של מו"מ בין הצדדים, המתנגדים השתכנעו והסכימו לבחור בו לאחר לא פחות מתשע הצבעות. מקארתי ינסה למנוע תרחיש דומה בעוד קצת יותר מחודש.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE