הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש קבע: צעירה לא תוכל להגיע להוצאה להורג של אביה
החוק במיזורי אינו מתיר לבני 21 ומטה להיות נוכחים בהוצאות להורג, ועל כן נשללה האפשרות מצעירה בת 19 שאביה, קווין ג'ונסון, יוצא להורג ביום שלישי הקרוב לאחר שהורשע ברצח של שוטר בשנת 2005

בית המשפט הפדרלי במיזורי פסק נגד צעירה בת 19 שביקשה להיות נוכחת בהוצאה להורג של אביה, וזאת על רקע חוק במדינה האוסר על צעירים מתחת לגיל 21 להיות עדים להוצאה להורג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראמי עם אביה, קווין ג'ונסון

 

אם לא יהיו שינויים ברגע האחרון (מספר עתירות הוגשו בבקשה לדחות, לכל הפחות, את ביצוע העונש), ביום שלישי הקרוב מיזורי תוציא להורג את קווין ג'ונסון, 17 שנים לאחר שרצח שוטר.

בתו של ג'ונסון, קורי ראמי, רצתה להיות שם לצד אביה ברגעיו האחרונים, והיא פנתה לבית המשפט הפדרלי בקנזס סיטי בדרישה לאפשר לה לעשות זאת חרף החוק. במסמכים שהיא הגישה היא כתבה שהגבלת הגיל אינה משרתת שום מטרה בטיחותית או ביטחונית, ועל כן היא פוגעת בזכויותיו החוקתיות של ג'ונסון.

כאמור, בסופו של דבר בית המשפט פסק נגדה וקבע שהחוק גובר על בקשתה.

 

השוטר ויליאם מק'אנטי, שנרצח בשנת 2005 ע"י ג'ונסון

 

"אני שבורת לב מכך שלא אהיה שם עם אבי ברגעיו האחרונים. אבא שלי הוא האדם החשוב ביותר בחיי, הוא תמיד היה שם בשבילי למרות שהיה בכלא", ראמי אמרה לאחר פסיקת ביהמ"ש.

עוד אמרה ראמי כי היא מקווה שמושל מיזורי, מייקל פרסון, ימתיק את עונשו של ג'ונסון עוד לפני ביצוע העונש ביום שלישי הקרוב.

השופט הסכים עם הטענה של ראמי לפיה היא תיפגע מכך שלא תהיה בחדר בעת ההוצאה להורג, אך הוא גם הסביר שזהו רק שיקול אחד ממספר שיקולים. יתרה מכך, השופט פסק שהחוק אינו פוגע בזכויות החוקתיות שלה או של אביה.

משרד התובע הכללי של מיזורי ביקש מבית המשפט שלא להתערב, ובמסמכים שהגיש לפני ההחלטה הסופית נכתב כי "קורבנותיו של ג'ונסון שנותרו בחיים מחכים זמן רב על מנת לקבל מעט צדק, וכל יום שבו התהליך נגרר הוא יום נוסף שבו נמנע מהם לסגור מעגל".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE