הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ועדת הפיקוח בלוס אנג'לס קבעה: השוטר שירה למוות בשוגג בצעירה בת 14 "חרג מהמדיניות"
אחרי שחקירת המשטרה קבעה כי שלוש היריות שירה השוטר לא היו מוצדקות, ועדת הפיקוח האזרחית מצאה כי רק שתיים חרגו מהמדיניות של ה-LAPD ■ תקרית הירי אירעה לפני כשנה בצפון הוליווד

שוטר מלוס אנג'לס הפר את מדיניות המשטרה כאשר פתח באש לעבר חשוד בתוך חנות בוואלי וגרם למותה של נערה בת 14 שהתחבאה בסמוך, כך קבעה ועדת הפיקוח של ה-LAPD.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ולטינה אורלנה-פרלטה, הנערה שנהרגה באירוע הקשה (צילום: Getty Images / מש' פרלטה)

 

השוטר, ויליאם דורסי, ירה שלוש יריות לעבר החשוד - דניאל לופז - שתקף שתי נשים בחנות בגדים בנורת' הוליווד ב-23 בדצמבר 2021. הוא גם פגע בנערה, ולנטינה פרלטה, שהתחבאה בתאי המדידה הסמוכים.

ועדת הפיקוח המשטרתית קבעה כי הירייה הראשונה של ג'ונס הייתה מוצדקת, אולם שתי היריות הנוספות חרגו מהמדיניות של המשטרה. חשוב להדגיש כי מפקד משטרת לוס אנג'לס, מייקל מור, טען בעבר כי כל שלוש היריות לא היו מוצדקות.

כזכור, הטרגדיה הקשה אירעה יומיים בלבד לפני חג המולד בסניף "Burlington Coat Factory" בשד' לורל קניון פינת שד' ויקטורי בשכונת נורת' הוליווד.

 

זירת האירוע, בשנה שעברה בנורת' הוליווד (צילום: AP)

 

תחילה דווח על אירוע ירי שמתרחש בחנות, אולם בהמשך נודע שהחשוד נכנס לסניף והחל לתקוף מספר לקוחות בעזרת כבל המשמש לנעילת אופניים. הנערה - ולטינה אורלנה-פרלטה בת ה-14 - הגיעה לחנות ביחד עם אמא שלה

הנערה ואמה שמעו את זעקות הלקוחות ובחרו להתחבא בתא המדידות סמוך, וכאשר השוטרים פתחו באש לעבר לופז אחד הקליעים חדר את קירות התא ופגע ישירות בנערה.

"סולידוד פרלטה החזיקה את בתה כאשר הקליע חדר לגופה, ולאחר מכן השוטרים הורו לה לפנות את התא", נכתב בתביעה שהוגשה נגד המשטרה ע"י המשפחה, "במשך זמן רב, היא נאלצה להמתין ואיש לא סיפר לה שבתה לא בחיים".

ימים ספורים לאחר הטרגדיה, אביה של הנערה כינס מסיבת עיתונאים שבה אמר: "עולמי חרב. אין שום מילים שיכולות לתאר את תחושת הכאב שיש לי, במיוחד בתקופה המיוחדת הזו. הבת שלי ביקשה שאקנה לה כל מיני מתנות, ובמקום לתת לה את המתנות אני אניח אותן על קברה", הוא אמר.

עוד סיפר האב כי המשפחה היגרה לארצות הברית מצ'ילה: "הבת שלי כל הזמן אמרה שזו המדינה הבטוחה בעולם, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות...הדבר היחיד שהבת שלי מצאה כאן זה מותה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE