הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האפיפיור: האלימות בין הישראלים לפלסטינים הורגת את העתיד
איש הדת הנוצרי התייחס לפיגוע "השפל" בירושלים ולעימותים בגדה המערבית, ואמר כי המנהיגים צריכים לדאוג לבנות אמון בין הצדדים כדי להביא לפתרון הסכסוך

האפיפיור פרנציסקוס, איש הדת הבכיר ביותר עבור הנוצרים הקתולים, התייחס ביום ראשון לסכסוך הישראלי-פלסטיני והפציר בהנהגות של שני הצדדים לעשות מאמצים גדולים יותר כדי ליצור דיאלוג שיביא לפתרון ויפסיק את מעגל הדמים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 (צילום: Shutterstock)

 

בעודו נואם בפני עשרות אלפי אנשים בכיכר פטרוס הקדוש, שבכניסה לקריית הוותיקן, האפיפיור אמר כי האלימות "הורגת את העתיד" לישראלים ולפלסטינים.

איש הדת הבכיר התייחס לפיגוע המשולב שאירע בתחנות האוטובוס בשתי כניסות שונות לירושלים והביא למותם של נער בן 16 וגבר כבן 50, ורבים נפצעו, וגם למותו של נער פלסטיני בן 16 על ידי חיילי צה"ל שהתעמתו עם חמושים בעיר שכם. 

הוא הזכיר את שתי התקריות, וכינה את הפיצוצים בירושלים "שפלים" ואמר כי הוא מודאג מהתגברות האלימות בחודשים האחרונים. "האלימות הורגת את העתיד, קוטעת את חייהם של הצעירים ביותר ומחלישה את התקוות לשלום. הבה נתפלל עבור הצעירים הללו שמתו, ועבור המשפחות, במיוחד עבור האמהות", אמר. 

"אני מקווה שהרשויות הישראליות והפלסטיניות יתנו מקום גדול יותר בלב לחיפוש אחר דיאלוג ולבניית אמון הדדי שבלעדיו לעולם לא יהיה פתרון לשלום בארץ הקודש", הוסיף האפיפיור. 

כזכור, בשבוע שעבר אירע פיגוע משולב עם שני מטעני חבלה שהושארו בתחנות אוטובוס בכניסה הראשית לירושלים שבאזור גבעת שאול, ובכניסה דרך שכונת רמות. המטענים התפוצצו מעט לאחר השעה 7:00 בבוקר, כאשר הרחובות והכבישים עמוסים באנשים. 

נער בן 16 נהרג בפיגוע שצימרר את תושבי ישראל שלא ראו מתקפה שכזו במשך שנים רבות, וימים לאחר מכן נקבע מותו של גבר כבן 50 שנפצע אנוש.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE