הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת המפגש הגורלי וההיסטורי: "איראן דורשת לסלק את ארה"ב מהמונדיאל"
חלק מהעיתונות האיראנית כמו גם ההתאחדות לכדורגל בטהראן דורשים להשעות את ארה"ב לאלתר מהמונדיאל בשל "ביזוי הדגל האיראני" - האם מדובר בלוחמה פסיכולוגית לפני המשחק הגדול של שלב הבתים שייערך בין הנבחרות לקראת מחר?

איראן דורשת לפסול את נבחרת ארה"ב מהמונדיאל לקראת המשחק הדרמטי הצפוי ביום שלישי בין ארה"ב לאיראן, לאחר שמחלוקת מחוץ למגרש העלתה את המתיחות בין הנבחרות לנקודת רתיחה.

פוסט במדיה החברתית בשבת מצד פדרציית הכדורגל האמריקאית (USSF), שהתפרסם בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם - הציג גרסה שונה של הדגל הלאומי האיראני ללא הסמל האסלאמי במרכזו.

התאחדות הכדורגל של ארה"ב אמרה שזה נעשה כדי להראות סולידריות עם תנועת המחאה המתמשכת "נגד החיג'אב" שמשתוללת כבר למעלה מחודשיים ברחבי איראן.

"רצינו להראות את תמיכתנו בנשים באיראן עם הגרפיקה שלנו במשך 24 שעות", אמרו בהתאחדות הכדורגל האמריקאית.

ה-USSF הודיע כי מדובר ב"תמיכה בנשים באיראן הנלחמות למען זכויות אדם בסיסיות".

בתגובה, פדרציית הכדורגל של איראן אמרה שהמהלך "לא מכבד את הדגל הלאומי של הרפובליקה האסלאמית של איראן", ונוסף לכך הוא "לא אתי ומנוגד לחוק הבינלאומי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הצעד עורר זעם בתוך איראן, בהתחשב בעובדה שהתקשורת הממלכתית מתארת ​​את ארה"ב כמי ש"מסירה את סמל אללה" מהדגל האיראני. לפי תיאור של ה-Associated Press: סמל הרפובליקה האסלאמית, שתוכנן ב-1980, הוא בנוי מארבעה עיקולים עם חרב ביניהם והוא מייצג את האימרה האסלאמית: "אין אל מלבד אלוהים". מטרת הסמל גם להזכיר פרח צבעוני או לוטוס.

בתגובה לצעד של האמריקאים קראו בתקשורת הממלכתית של איראן להשעות מיד את נבחרת ארה"ב מהמונדיאל בגלל "התמונה המעוותת" בכוונה של דגלם.

סוכנות הידיעות "תסנים" (הפרו-איראנית) מסרה בהצהרה, "על ידי פרסום תמונה מעוותת של דגל הרפובליקה האסלאמית של איראן בחשבון הרשמי שלה, קבוצת הכדורגל האמריקאית הפרה את אמנת פיפ"א, שעבורה השעייה של 10 משחקים היא העונש המתאים".

הסוכנות הדגישה: "צריך להעיף את נבחרת ארה"ב ממונדיאל 2022".

הדגל ללא סמל האסלאם הופיע במשך 24 שעות ולאחר מכן שוחזר הדגל המקורי...

 


פיפ"א עד כה לא ציינה אם תנקוט צעדי ענישה כלשהם.

כבר היו בעבר מחלוקות ודרמה מחוץ למגרש בקטאר, כולל איסור קפדני של פיפ"א על ​​שחקנים לענוד סרטי זרוע 'פרו-להט"בים' - מה שמספר קבוצות אירופיות תכננו לעשות בתחילה.

עבור איראן במיוחד, קטאר 2022 ממשיכה להיות אחד המונדיאלים הפוליטיים ביותר בדור האחרון...

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE