הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות קמפיין הנגד של התקשורת: אילון מאסק שובר שיאים בכמות המשתמשים החדשים בטוויטר
נראה כי כנגד כל הסיכויים, למרות דחיפת הנגד של התקשורת הממוסדת ומספר תאגידי ענק שהסירו את חסותם מטוויטר, הרשת החברתית מתחילה לשבור שיאים תחת הבעלים החד

מאז שאילון מאסק קנה את טוויטר תוך התחייבות להחזיר את חופש הביטוי, התקשורת והממסד הפוליטי מקיימים קמפיין בלתי פוסק להפעיל לחץ מצד תאגידים וממשלות זרות כדי לאלץ אותו להחזיר את מדיניות הצנזורה.

כתבים סיקרו לכאורה כל סלבריטי שהצהיר על עזיבת האתר או על מכירת הטסלה שלו במחאה.

כשחברות הצטרפו לחרם, פרשנים הכריזו בשמחה על "מוות", "התמוטטות" ו"סוף" חברת המדיה החברתית. עם זאת, נראה כי נתונים חדשים מראים שהציבור עם מאסק בנושא חופש הביטוי וכי כמות ההרשמות החדשות לטוויטר נמצאות בשיא של כל הזמנים עם שני מיליון הצטרפויות חדשות ליום.

 

 

מכיוון שכמה חברות ופעילים דורשים צנזורה, לקוחות נרשמו בהמוניהם כדי לאמץ את המגוון הגדול יותר של נקודות מבט וביטוי. בעוד שחברות הנכנעות לדרישות מהשמאל להפסיק את ההכנסות מפרסומות עד שמאסק יחזיר את הצנזורה.

למעלה משני מיליון ההרשמות החדשות ביום מייצגות עלייה של 66% בהשוואה למסגרת הזמן המקבילה בשנה שעברה, לפי הנתונים שפרסם מאסק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כמובן שכבר מזמן ידוע שהציבור רוצה יותר, לא פחות, חופש ביטוי. הממסד הפוליטי הוא שנאבק לשמור על שליטה על הדיבור ברשתות החברתיות בכל מחיר. פייסבוק אפילו ניסתה קמפיין מסחרי ענק כדי לשכנע את הציבור לאמץ את הצנזורה. הנשיא ג'ו ביידן הוביל קריאות לצנזורה ברשתות החברתיות, שחברות כמו פייסבוק וטוויטר נענו להן במידה רבה. ביידן אף האשים את טוויטר ב"פליטת שקרים בכל העולם" וחברות מדיה חברתית אחרות ב"הרג אנשים" על ידי סירוב להטיל צנזורה חזקה על מגוון רחב של נושאים. זאת למרות שרבים מאלה שצונזרו היו רופאים עם דעות מנוגדות לגבי הנתונים והמדע הקשורים למגיפת הקורונה.

חלק מאותם רופאים היו מחברי הצהרת ברינגטון הגדולה, שדגלה בתגובה ממוקדת יותר שתכוון לאוכלוסיה הפגיעה ביותר ולא בסגרים ובמנדטים נרחבים. רבים מפקפקים כעת ביעילות הסגר המסיבי, כמו גם בערך האמיתי של מסכות או בדחיית חסינות טבעיות כחלופה לחיסון.

כמו כן, אלה שטענו כי ייתכן שהנגיף החל במעבדה בסין הוקעו באופן נרחב ונאסרו להשמיע את דעתם בפלטפורמות המדיה החברתית. מאוחר יותר נודע שמספר מומחים מובילים העלו את התיאוריה הזו עם פאוצ'י ואחרים בתחילת המגיפה. כמו כן אנו רואים כעת עדויות הולכות וגדלות לערוצים אחוריים המשמשים אנשי ממשל ופוליטיקה כדי לשמור על מערכת צנזורה באמצעות חברות המדיה החברתית.

הנשיא ביידן, לעומת זאת, גינה את מאסק כבחור ש"יוצא וקונה פלטפורמה שפולטת שקרים בכל העולם".

הנשיא הוסיף:

"איך אנשים יודעים את האמת? מה הם - איך הם עושים - מבדילים בין עובדה לבדיה? יש כל כך הרבה - כל כך הרבה קורה. ואנחנו באמצע זה".

אכן, נכחד ממחשבתו כי האזרחים עצמם כאן לרדוף אחר האמת בעצמם מבלי שהממשלה או התקשורת ימסגרו אותה עבורם.

איך נוכל "לדעת את האמת" ללא אדוני המדיה החברתית שלנו? ככל הנראה, מיליונים מדי יום נרשמים לעשות בדיוק את זה.

לגבי מאסק, הוא צופה מיליארד משתמשים בשנה. איזה סיוט עבור רבים בוושינגטון.

מיליארד אנשים דנים בחופשיות בנושאים עכשוויים...

בלי ש"עורכים" יגידו להם מהי "האמת".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE