הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אבעבועות הקופים שונה ל-''mpox'' בשל חששות מגזענות
ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO) הגיע למסקנה כי יש לבצע את שינוי השם של המחלה בשל חשש מיצירת סטיגמות ופגיעה ברגשות יוצאי אפריקה

ארגון הבריאות העולמי שינה את שמה של אבעבועות הקופים ל-mpox, מ-Monkeypox תוך ציון חששות שהשם המקורי של המחלה עלול להיתפס כמפלה וגזעני.

סוכנות האו"ם מסרה בהצהרה כי mpox הוא השם המועדף החדש עבור אבעבועות הקופים, ואמרה כי הן אבעבועות הקופים והן mpox ישמשו במהלך השנה הבאה בזמן שהשם הישן יבוטל בהדרגה.

ארגון הבריאות העולמי עוד מסר כי הוא מודאג מ"השפה הגזענית והסטיגמטית" שהתעוררה לאחר התפשטות אבעבועות הקופים ליותר מ-100 מדינות, וכי אנשים ומדינות רבות ביקשו מהארגון "להציע דרך חלופית קדימה ולשנות את השם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

באוגוסט החל הארגון להתייעץ עם מומחים לגבי שינוי שם המחלה, זמן קצר לאחר שסוכנות האו"ם הכריזה על התפשטות אבעבועות הקופים כמצב חירום כלל עולמי.

עד כה, זוהו יותר מ-80,000 מקרים בעשרות מדינות שלא דיווחו קודם לכן על המחלה הקשורה גם לאבעבועות שחורות.

עד חודש מאי, לא היה ידוע כי אבעבועות הקופים, מחלה שמקורה בבעלי חיים, מתפרצת מעבר למרכז ומערב אפריקה.

מחוץ לאפריקה, כמעט כל המקרים התרחשו בהומוסקסואלים, ביסקסואלים או גברים אחרים שמקיימים יחסי מין עם גברים. מדענים מאמינים שאבעבועות הקופים התפרצו לאחר שהתפשטו בשני רייבים שנערכו בבלגיה ובספרד. מאמצי החיסון במדינות עשירות, יחד עם התערבויות בקרה ממוקדות, הביאו את המחלה תחת שליטה לאחר שהגיעה לשיא בקיץ.

באפריקה, המחלה פוגעת בעיקר באנשים הבאים במגע עם בעלי חיים נגועים כמכרסמים וסנאים. רוב מקרי המוות הקשורים לאבעבועות הקופים התרחשו ביבשת השחורה בה כמעט ואין חיסונים זמינים.

פקידי בריאות אמריקאים הזהירו כי ייתכן שיהיה זה בלתי אפשרי לחסל את המחלה שם, והזהירו כי היא עלולה להוות איום מתמשך עבור גברים הומוסקסואלים וביסקסואלים במשך שנים רבות.

Mpox נקראה לראשונה אבעבועות רוח בשנת 1958 כאשר קופים מחקריים בדנמרק נצפו כסובלים ממחלה "דומה לאבעבועות". 

מחלות רבות אחרות, כולל דלקת מוח יפנית, חצבת גרמנית, נגיף מרבורג ותסמונת הנשימה המזרח תיכונית נקראו על שם אזורים גיאוגרפיים, שיכולים כעת להיחשב כפוגעים. ארגון הבריאות העולמי לא הציע לשנות אף אחד מהשמות הללו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE