הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: בואינג מציעה לייצר פצצות עבור אוקראינה
על פי רויטרס, הפנטגון שוקל הצעה לספק לכוחות קייב תחמושת מדויקת זולה מבית היוצר של יצרנית המטוסים הגדולה בתבל

לפי הדיווחים, הפנטגון שוקל הצעה שהתקבלה מבואינג לייצור המוני של פצצות דיוק זולות עבור אוקראינה על רקע העובדה שוושינגטון ובעלות בריתה נאבקות לעמוד בדרישות הסיוע הצבאי מצד קייב.

לפי רויטרס, בואינג הציעה לספק לכוחות אוקראינה את מה שמכונה Ground-Launched Small Diameter Bomb (GLSDB) הנמצא בפיתוח מאז 2019.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במסמך שפורסם ב-RT היצרן מסיאטל טען שזמינות הרכיבים הדרושים תאפשר לו לייצר את התחמושת ולהתחיל לשלוח אותה לאוקראינה כבר באביב 2023. עם זאת, יש עדיין מכשולים לוגיסטיים שצריך להתגבר עליהם, שכן לפחות שישה ספקים יצטרכו לזרז את משלוח החלקים כדי לייצר את הנשק במהירות. התוכנית של בואינג מבקשת גם ויתור על גילוי מחיר, אשר יפטור את הקבלן מבדיקה מעמיקה כדי להבטיח שהפנטגון יקבל עסקה הוגנת.

לפי האתר של SAAB , שמייצרת את הנשק יחד עם בואינג, ה-GLSDB מונחה ה-GPS מסוגל לפגוע במטרות בטווח של עד 150 קילומטרים, מה שעשוי לאפשר לקייב לפגוע בכוחות הרוסיים הרבה מעבר לקווי החזית.

בעוד שגם צבא ארה"ב וגם בואינג סירבו להגיב על הדיווח, דובר הפנטגון, טים גורמן אמר לרויטרס כי וושינגטון ובנות בריתה "מזהות ושוקלות את המערכות המתאימות ביותר" שיעזרו לקייב.

הוא אף סירב להרחיב על מתן כל "יכולת ספציפית" לאוקראינה.

מוסקבה הזהירה שוב ושוב את ארה"ב ובעלות בריתה בנאט"ו מפני אספקת נשק לאוקראינה, בטענה שהדבר רק משמש להארכת הסכסוך ועלול להוביל בסופו של דבר לעימות ישיר בין רוסיה למערב.

כאשר מדינות כמו ארה"ב ובריטניה העמידו לרשות כוחות קייב מערכות נשק מתקדמות יותר, המסוגלות להגיע עמוק מאחורי קווי החזית, הקרמלין תיאר את הסכסוך המתמשך כלא פחות ממלחמת פרוקסי של נאט"ו.

הנשיא ולדימיר פוטין גם הצהיר שרוסיה נלחמת ב"כל המכונה הצבאית המערבית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE