הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש לכם נכס בניו יורק? חושבים לקנות? אולי כדאי שתקראו על הצעת החוק החדשה הזו
הצעת חוק חדשה אמורה לאסור על בעלי נכסים/סוכני נדל"ן/קונים פוטנציאליים ובעלים קיימים לערוך בדיקות רקע פליליות לשוכרים או רוכשים פוטנציאליים - המבקרים טוענים "סכנה למשפחות"

נראה שהצעת חוק האוסרת על בעלי בית בניו יורק לבצע בדיקות רקע פליליות של שוכרים פוטנציאליים נמצאת בדרך להפוך לחוק שיקשה מאוד על בעלי הנכסים להגן על עצמם מדיירים בעייתים.

"חוק הסיכוי ההוגן לדיור", זוכה עתה לתמיכה של לפחות 30 מתוך 51 חברי מועצת העיר, בעוד שראש העיר אריק אדמס סימן על נכונותו לחתום גם הוא על הצעת החוק השנויה במחלוקת.

"אסור למנוע מאף אחד דיור כי פעם היה מעורב בתקרית עם מערכת המשפט הפלילי", אמר דוברו של אדמס, צ'רלס לוטבק, דרך הניו יורק פוסט.

"אנו נעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים שלנו במועצת העיר כדי להבטיח שלהצעת החוק הזו תהיה השפעה מרבית", הוסיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הצעה 632, "תאסור על אפליה בדיור, בהשכרה, מכירה, חכירה, חכירת משנה או הסכמי אכלוס בעיר ניו יורק, על בסיס רישום מעצרים או עבר פלילי".

היא "תאסור על בעלי דירות, בעלים, סוכנים, עובדים, וסוכני נדל"ן לקבל מידע על רישום פלילי בכל שלב בתהליך", כך על פי לשון תקציר ההצעה שהוגשה על ידי חבר מועצת העיר קית' פאוורס ושנעשתה בחסות הדובר אדריאן אדמס. הצעת חוק דומה הוגשה בשנת 2020, אך בסופו של דבר לא עברה לאחר שקיבלה תגובת-נגד חריפה מקבוצות הסברה של בעלי בתים בעיר.

בדומה לגרסה הקודמת, הגרסה הנוכחית זוכה גם היא להתנגדות חריפה מצד מבקרים הטוענים כי היא מגינה על עבריינים במקום על בעלי קרקעות וקניין שומרי חוק.

"רצחת מישהו? הרבצת לחברה שלך? שדדת? דקרת את השכן שלך? אין בעיה. בואו לגור בינינו!" צייצה חברת המועצה אינה ורניקוב מברוקלין המתנגדת לחקיקה החדשה.

ורניקוב גם פרסמה סרטון נלווה לציוץ, בו הזהירה כי: "אל תטעו. אם הצעת החוק הזו תעבור, בטחונם של משפחותיכם, ילדיכם, הסבים והנכדים שלכם יעמוד על כף המאזניים".

הדיון הציבורי בהצעה מתוכנן להיערך בפני ועדת המועצה לזכויות האזרח ב-8 בדצמבר. הצעת החוק מגיעה על רקע שיאי פשיעה בתפוח הגדול.

כמות העבריינות זינקה בעיר ביותר מ-27% מאשתקד, על פי סטטיסטיקת הפשע של ה-NYPD. יתר על כן, חוק 'הערבות ללא מזומן' של המדינה איפשר לעשרות פושעים-מורשעים להסתובב חופשי ברחובות העיר, למרות הסכנה הפוטנציאלית שהלה מהווים לתושבים שוחרי השלום.

ברייטברט ניוז דיווחה מוקדם יותר השנה כי נתונים הסוקרים את התקופה שבין חודש ינואר 2020 ועד חודש ינואר 2021 חושפים כי יותר מארבעה מתוך עשרה משוחררים נעצרו מאוחר יותר מחדש בגין פשעים אחרים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE