הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תמיכה במשטר הג'נוסייד הקומוניסטי? אפל הגבילה את אפליקציית העברת המידע שלה בסין עם פרוץ הפגנות ההמון נגד המשטר
האם חברת הסמארטפונים האמריקאית עוזרת לבייג'ין למחוץ את ההתנגדות העממית למשטר הדיקטטורי המפעיל מחנות ריכוז בכל רחבי סין? דיווח של פוקס ניוז ואפוק טיימס מרמז שהתשובה חיובית

בעוד היא דנה באפשרות הוצאת אפליקציית טוויטר של תומך חופש הביטוי (אך לא לאלכס ג'ונס) אילון מאסק מחנות האפליקציות שלה, נחשף כעת שאפל הגבילה את השימוש ב-AirDrop (תוכנת התקשורת והעברת המסמכים שלה) בסין.

מדובר במהלך הפוגע במאמצים הארגוניים של המפגינים השוטפים בימים אלה את רחובות הערים הסיניות בקריאה לחופש מול המשטר הקומוניסטי הסיני.

במהלך השבוע האחרון, ערים גדולות בכל רחבי סין חוו הפגנות מסיביות נגד סגרי הקורונה ההמוניים, כאשר הסינים הצייתניים בדר"כ התפרצו בזעם בתגובה למדיניות ה'אפס COVID' של ממשלתם הדיקטטורית.

חלק גדול מהתסיסה, כמותה לא נראה מזה עשורים, נוצר בתגובה לתקרית איומה שהתרחשה בבירת שינג'יאנג, אורומצ'י, בה נהרגו לפחות 40 בני אדם, כולל ילד בן 3, במהלך שריפה מכיוון שכללי הסגר מנעו מהתושבים לברוח מהבניין הבוער והנעול.

מיליונים מנועים מלעזוב את בתיהם במשך למעלה מ-100 ימים האחרונים בסין וזאת כתוצאה מהכללים הדרקוניים, שעדיין קיימים כמעט שלוש שנים לאחר תחילת המגיפה ואף שהוכחו כבעלי 0 יכולת לשפר את המצב הבריאותי של האוכלוסייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בעוד בייג'ין מנסה כעת להכיל את מה שגורמי מודיעין אמריקאי לשעבר מכנים כ'ההתקוממות ההמונית החמורה ביותר מאז כיכר טיאננמן', אפל ככל הנראה עוזרת (במישרין או בעקיפין, במזיד או בשוגג) לממשל למחוץ את ההתנגדות באמצעות הגבלת השימוש ב-AirDrop בסין - תוכנה שבה השתמשו המפגינים כדי להתחמק מצנזורה. ה-AirDrop מאפשר חיבורים מקומיים בין מכשירים, כלומר לא ניתן לנטר או לצנזר אותו על ידי הרשויות המקומיות. עם זאת, אפל השיקה לאחרונה 'עדכון' לאפליקציה בסין המגביל את השימוש ל-10 דקות בלבד, דבר המקשה על המפגינים לתקשר עם פעילים אחרים, כמו גם לשלוח הודעות לעוברי אורח ותיירים בקרבת מקום. בעבר נעשה שימוש ב-AirDrop בידי מפגינים בהונג קונג, אשר דוכאו באכזריות על ידי המק"ס במהלך חודשי אי השקט בשנת 2019.

ענקית הסמארטפונים בחרה להגביל את "הפיצ'ר" בסין רק לאחרונה. למעשה על רקע העובדה שבשבועות האחרונים המדינה חוותה את ההפגנות הגדולות ביותר שלה מזה עשורים, ויש מי שיטען שמדובר ביותר מצירוף מקרים...

"אפל סייעה לבייג'ין לדכא התנגדות ציבורית מספר פעמים, בעיקר על ידי ציות לבקשותיה להסיר אפליקציות המשמשות את המפגינים להעברת מידע ולתקשורת", לפי דיווח של 'Reclaim the Net'.

"אפל גם עוזרת למפלגה הקומוניסטית הסינית למנוע ממשתמשים להישאר פרטיים וחסויים על ידי איסור על VPN באזור", ממשיך הדיווח.

הדברים עולים בקנה אחד עם דבריו של אילון מאסק שחשף כי אפל מאיימת להסיר את טוויטר מחנות האפליקציות שלה בשל תמיכת מאסק בחופש הביטוי - חלילה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE