הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין על סף מהפכה? "ההפגנות הכי גדולות שנראו מזה 30 שנים"
אלפי סינים במספר ערים גדולות יוצאים לרחוב, המשטרה בבייג'ין הבירה בודקת טלפונים של אנשים עבור אפליקציות מדיה חברתית, ובמקביל קריאות המוניות להתפטרות הנשיא שי

הפגנות המוניות נגד מדיניות 'אפס קורונה' של ממשלת סין התפשטו להונג קונג, לאחר שמפגינים בכל רחבי סין החלו לדרוש מהנשיא שי ג'ינפינג להתפטר.

כ-50 סטודנטים באוניברסיטה הסינית בהונג קונג צולמו בקריאות "לא לבדיקות PCR אלא לחופש!" ו"מתנגדים לדיקטטורה, אל תהיו עבדים!" בעודם מחזיקים פיסות נייר ריקות - שהפכו לסמל המחאה נגד דיכוי חופש הביטוי ברחבי הדיקטטורה הקומוניסטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מחאות הנייר הריק נראו בעבר בהונג קונג ב-2020, ובתחילת השנה בהפגנות אחרות נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה.

ההפגנות התפשטו עד עתה לרחבי כמה ערים כולל בייג'ין, שנגחאי וווהאן - הן הושתקו ברובן אמש לאחר שהמשטרה יצאה לרחובות בכוח רב. בינתיים, בבייג'ין, שנחאי ובהאנגג'ואו שוטרים בדקו את הטלפונים של אזרחים אקראיים כדי לחפש אפליקציות מדיה חברתית בלתי מאושרות. אם ימצאו טוויטר או טלגרם, המידע האישי יוסר והאדם יקבל אזהרה. כל התנגדות תזכה לדיווח מידי, על פי כתב חדשות DW וויליאם יאנג.

 

ביום שני, כתב ה-BBC נעצר בזמן שסיקר את ההפגנות ודיווח כי המשטרה בודקת תמונות בטלפונים, ומאלצת אנשים למחוק אותן.


בתגובה להפגנות, משרד החוץ הסיני אומר כי המדינה "ביצעה התאמות" לפרוטוקולי קורונה "בהתבסס על המציאות בשטח". הדבר בא בעקבות הצהרה מבייג'ין מוקדם יותר החודש, בה הממשלה הודיעה כי "ייצמדו ללא היסוס" למדיניות האפס-קורונה הרודנית והאנטי-מדעית.

"נגן על חייהם ובריאותם של אנשים במידה הרבה ביותר ונמזער את השפעת המגיפה על הפיתוח הכלכלי והחברתי", אמרו פקידי המק"ס, והוסיפו כי "העליות האחרונות במקרי הקורונה הניעו ערים להחמיר את הפרוטוקולים". ביום שני אמר הדובר של משרד החוץ הסיני ז'או ליג'יאן כי סין מיישמת באופן פעיל את הגרסה התשיעית של פרוטוקולי המגיפה.

"אנו מאמינים שעם הנהגת המפלגה הקומוניסטית של סין, ושיתוף הפעולה והתמיכה של כל העם הסיני, המאבק שלנו נגד COVID-19 יהיה מוצלח", אמר דובר הדיקטטורה לתקשורת.

 


בינתיים, אפל עוזרת למק"ס:

95% לא
5% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE