הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על החיים והמוות: המשטר האיראני מאיים לענות את בני משפחות השחקנים במידה ולא ישירו את ההמנון מול ארה"ב במונדיאל
כל אקט של מחאה או אי ציות אידאולוגי יוביל לענישה מקסימלית, כך לפי דיווח של רשת CNN - עוד נחשף כי איש משמרות המהפכה שוחח עם שחקני הנבחרת האיראנית לאחר ההפסד של הנבחרת נגד אנגליה - היום - הקרב הגורלי מול ארצות הברית

על פי הדיווחים, ממשלת איראן איימה על שחקני נבחרת הכדורגל הלאומית ועל בני משפחותיהם.

ארצות הברית כידוע תשחק מול איראן ביום שלישי בשעה 14:00 (שעון ניו יורק) במשחק של להיות או לחדול.

אמריקה זקוקה לניצחון כדי לעלות, איראן זקוקה לתיקו או ניצחון.

רק אחת מהן תעפיל בסוף היום.

כידוע איראן מתמודדת עם הפגנות עזות המתמשכות כבר יותר מחודשיים, מאז דווח כי מהסה אמיני בת ה-22 (הידועה גם בשם ג'ינה אמיני) נרצחה בידי המשטרה לאחר שנעצרה בגין לבישה לא נכונה של החיג'אב.

נבחרת הכדורגל האיראנית הביעה תמיכה במפגינים.

ולפני המשחק מול אנגליה, שחקני הנבחרת עמדו בשתיקה בזמן שההמנון הלאומי של מדינתם התנגן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"התנאים במדינה שלנו אינם נכונים, והאנשים שלנו לא מרוצים", אמר קפטן הנבחרת האיראנית, אהסן חג'סאפי, לכתבים לאחר המשחק.

עוד אמר חג'סאפי כי משפחות הקורבנות "צריכות לדעת שאנחנו איתם, אנחנו תומכים בהם ומזדהים איתם".

עתה, על פי דיווח של רשת CNN הרשויות באיראן איימו על שחקני הנבחרת כי אם לא "יתנהגו יפה" במהלך נגינת ההמנונים לפני המשחק מול ארה"ב, משפחותיהם וגם הם יהיו נתונים בסכנה, עוד נאמר כי השחקנים "אוימו במאסר ובעינויים".  עוד דווח כי השחקנים האיראנים אולצו להיפגש עם אנשי משמרות המהפכה לאחר שתיקתם במהלך נגינת ההמנון במשחק ההפסד שלהם מול אנגליה.

מוקדם יותר אמש, מאמן נבחרת ארה"ב גרג ברהאלטר, וקפטן הנבחרת האמריקאית טיילר אדאמס, השתתפו במסיבת עיתונאים סוריאליסטית במסגרתה נשאלו שאלות פוליטיות על ידי עיתונאים.

כשנשאל על מדיניות ההגירה הפנימית ועל ספינות הצי האמריקאי במפרץ הפרסי, ענה המאמן: "אני לא יודע מספיק על פוליטיקה, אני מאמן כדורגל". ברהאלטר התייחס גם למחלוקת שפרצה בסוף השבוע, לאחר שההתאחדות לכדורגל האמריקאית פרסמה גרסה של דגל איראן בה הוסר סמל הרפובליקה האסלאמית. המאמן אמר שהוא, הצוות, ושחקניו "היו חסרי מושג לגבי מה שנעשה". הפוסטים, הללו אגב נמחקו מאוחר יותר על ידי ההתאחדות האמריקאית. "כל שאנחנו יכולים לעשות בשמנו זה להתנצל בשם השחקנים והצוות, אבל זה לא משהו שאנחנו חלק ממנו", הוסיף ברהאלטר.

כתב איראני אחר העיר לקפטן האמריקאי אדמס על כך שהוא ביטא את השם "איראן" בצורה שגויה וחקר את הקפטן לגבי "ייצוג מדינה שיש בה הרבה אפליה נגד אנשים שחורים".

"אני מתנצל על ההגייה השגויה של המדינה שלך", אמר אדמס המשחק בליגה האנגלית, "עם זאת, יש אפליה בכל מקום אליו אתה הולך".

"דבר אחד שלמדתי, במיוחד מהחיים בחו"ל בשנים האחרונות ולאור הצורך להשתלב בתרבויות שונות ובסוג ההטמעה בתרבויות שונות, הוא שבארה"ב אנחנו ממשיכים להתקדם בכל יום".

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE