הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתונים מטרידים במיוחד: אלפי פדופילים שוחררו מהכלא בקליפורניה לאחר פחות משנה
על פי ניתוח מידע מאתר פדרלי, יותר מ-7,000 עברייני מין שהורשעו בהתעללות בילדים מתחת לגיל 14 יצאו לחופשי במהירות. "שחרור מוקדם אומר יותר קורבנות - וזה מפחיד"

אלפי פדופילים מורשעים שוחררו מהכלא בקליפורניה לאחר שבילו פחות משנה מאחורי סורג ובריח - כך על פי ניתוח שנערך לאחרונה על ידי עיתון ה'דיילי מייל'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום:Shutterstock)

 

באמצעות האתר Megan's Law, סוכנות החדשות מצא שיותר מ-7,000 עברייני מין שהורשעו ב"מעשי זימה בילד מתחת לגיל 14" - שוחררו לאחר פחות משנה מרגע ההרשעה. בממוצע, אגב, פדופילים מורשעים מבלים שנתיים ועשרה חודשים בכלא. 

סמואל דורדוליאן, לשעבר התובע לפשעי מין בלוס אנג'לס, אמר ל'דיילי מייל' כי "הסטטיסטיקה מראה בבירור שפדופילים לא עוברים תיקון. הם יצאו החוצה ויפשעו שוב… לשחרר את האנשים האלה מוקדם, אומר שיהיו יותר קורבנות. וזה מפחיד".

בין המקרים שפורטו בדוח, סופר על פדופילים שהורשעו בהתעללות מינית מתמשכת בילדים וישבו פחות משנה, כמו גם שלושה מקרים של מורשעים שחטפו ילדים מתחת לגיל 14 "במטרה לבצע בהם מעשי זימה" - וכמעט 40 מקרים של מעשי סדום בילד מתחת לגיל 16 בהם הפושע שוחרר במהירות.

דורדוליאן האשים ישירות את המושל גווין ניוסום, שאפשר לקצר את עונשם של עבריינים מורשעים: "זו הייתה הדחיפה בחמש השנים האחרונות לפחות: לשחרר אנשים מהכלא הרבה יותר מוקדם ממה שגזר הדין שלהם קבע".

הדוח מבוסס על נתונים מלפני שנת 2019, זאת בגלל "הגבלות דיגיטליות" שנוספו לאתר 'החוק של מייגן' שמונעים ניתוח עדכני יותר. באתר כן ניתן לראות שיש כיום בקליפורניה 61,770 עברייני מין, אם כי לא ברור כמה מהם פדופילים.

במהלך ניתוח המידע שבאתר נבחנו מקרים של 54,986 עברייני מין, נכון ליולי 2019, ונמצא כי 76% מהם ביצעו פשעים נגד ילדים. 

 

(צילום: AP)

 

הנציג הרפובליקני מקליפורניה, דארל עיסא, הזדעזע מהממצאים ואמר לרשת 'פוקס ניוז' כי המדינה חייבת להוכיח שהנתונים אינם נכוחים - או לחלופין לתקן מיידית את המדיניות שמאפשרת שחרור מוקדם ולמעשה "סותרת כל חוש צודקת".

'חוק מייגן', אגב, הוא חוק פדרלי המחייב את רשויות החוק להנגיש לציבור מידע על עברייני מין. זה הועבר תחת ממשל קלינטון לאחר הרצח של מייגן קאנקה בת ה-7 בניו ג'רזי בשנת 1994. 

יושבת ראש המפלגה הרפובליקנית בגולדן סטייט, ג'סיקה מילן פטרסון, הוסיפה כי "שום דבר לא צריך להיות חשוב יותר מהבטיחות והרווחה של ילדינו. אך המדיניות אשר מרככת את הפשע שגדלה על ידי המושל הרדיקלי גווין ניוסום, גרמה לתובע ג'ורג' גאסקון ולדמוקרטים במדינה להעמיד את הצעירים ביותר במדינה לפגיעים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE